Älskade barn
Vår älskade unge har gått en allergi och astma utredning. Ja nämligen Kevin, allt började ju i våras då den där förbannade pollen förstörde allt. Sen dess har vi märkt andra saker.. men nu i förra veckan fick vi ett samtal från läkaren och vi pratade länge. Tankarna bara snurrade runt runt.. Vaddå pratar ni om mitt barn tänkte jag. 
Han var mer allergisk än vad vi hade trott, men han har nu börjat få medicinera en ny medicin som förhoppningsvis hjälper så gott som den kan. =)
 
Kevin tål/reagerar på:
*Mögel
*Damm
*Alla pälsdjur men främst hund och katt
* Björkpollen
*Gräspollen
* Ekpollen (Ja, all pollen som finns!) 
 
Men som sagt vi hoppas att denna medicin ska hjälpa, den kan hjälpa så pass så han inte behöver ta några andra preparat och det är ju det vi hoppas på. 
Varför skulle vårt barn bli så allergisk? Jag kommer inte börja städa frenetiskt pga att han inte tål damm. Så yttra er inte om att jag har för städat (jag vet att vissa tycker det), för jag har skit i hörnen som alla andra! Och ja jag vill inte utsätta honom för mycket så låt oss ta det i vår takt.. men ni som har innekatter kommer han inte klara av så tyvärr säger jag där. Det brukar fungera hos folk som har ute katter.
 
Vi fick även reda på att allergin kan visas som en förskylning med många nysningar. Det är ju det han har haft i några veckor nu, dock tyckte jag att efter 2 dagars medicin att han inte har nyst lika mycket. =) Eller så beror det på att jag dammade hans rum i lördags. Vi som har trott att han hade en envis förskylning men nä det var allergi. 
 
Älskade unge, jag älskar dig så mycket!!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress