Godmorgon måndag
Hej min vän! Här är det världens höstrusk, blir galen på detta väder.. vill ju vara ute och ta lååånga promenader, leka med de stora grabbarna utan att klä på sig en massa kläder! Vi är mycket inne just nu, kanske inte sådär jättebra men har man inte "kläder för väder" så blir man väldigt blöt...
 
Helgen har varit superbra, i lördags sov älsklingen fram till ett, jag åkte med bebis och Alvin till simskolan, han är så sjukt duktig! =) Sen åkte vi vidare till Vilda Matilda, kan varmt rekomendera den butiken för alla som har barn i storlekarna 50-104. =) Handlade "gubbyxor" och ett set med vit body och en slip over. =) Detta var i storlek 68, men det gör ju inget för som bebis växer så kommer han snart kunna ha det! =) 
 
Hm, vad gjorde vi sen? Blev en hemmadag resten av dagen, älsklingen åkte iväg på kulturnatten och jag bakade 2 sockerkakor, 1 kladdkaka, stekte pannkakor och fixade sylt till pannkisarna! Jag är så sjukt glad över att jag har bärselen till lilleman, för han får vara med rätt mycket! =) Barnen de bråkade och bråkade, vet inte hur vi ska komma ur denna onda ring som har blivit.. de kan knappt se varanadra förrens de bråkar för att i nästa sekund leka som om inget har hänt... kanske sätta upp ett stjärnsystem igen? Hm, svårt!!
 
Igår handlade vi årskort till Kolmården, ska även dit med barnen på höstlovet, då har de lite Halloweentema. =) 
Tycker att Kolmården är trevligt att gå på, och barnen (nej inte Kevin) tycker att det är roligt. =) Eller jag hoppas iallafall att de tycker det! 
Vi tog en fika hos mamma och pappa, sen åkte vi och handlade. =) Väl hemma så började vi greja lite, satte upp krokarna till barnen i hallen, möblerade om i vardagsrummet och sen blev det att mysssa med barnen! Jag satt i ena soffan med Vilde och Alvin och i den andra satt älsklingen och Kevin och myste framför bompa innan läggdags. =) 
 
Idag är det en såndär tråkmåndag, regnet hänger i luften igen... men jag och de två minsta barnen ska åka till Karin & Erik på en fika och plocka äpplen. =) Sen blir det att åka och hämta Kevin på skolan, kvällen blir att städa och läsa läxor!
 
Här kommer bilder från blöjtårtan jag fick av tjejgänget! Tack än en gång!!

Lammet som ni ser, blev en jättefavvorit!! =)
kram från oss!
Farmor

Stilig "tårta". Kul att veta att allt gott inte är ätbart :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress