Fredag
Hej min vän! 
Förlåt att jag inte har skrivit på så pass länge men tiden räcker liksom inte till riktigt nu.. försöker njuta en massa av vår lilla Vilde och han har ett humör som heter duga! Han har nämligen fått för sig att mellan 01.30-03.00 ska man terra morsan så in i norden! Han tuttar då från bägge brösten, får ny blöja och sen ligger han och snackar med mig och älsklingen. Älsklingen har det ju bra, han sover ju hela nätterna i stort sätt, men jag som har maten är vaken. (Jag älskar att amma så det är inte så jag menade) 
 
Hm, vad gör vi om dagarna? Jo, när vi har lämnat Alvin på förskolan så har vi tagit långa promenader jag och älskligen och det är superskönt men sååå jobbigt samtidigt! Jag har liksom ingen kondision kvar men den ska komma tillbaka! Igår när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner 10 kg sen graviditeten, så det tycker jag är kanon! Bara 4 kg kvar och sen är vi på startvikten. =) 
 
Vi gör inte så mycket om dagarna vill vara själva och njuta av familjelivet. Sen gör vi ju de vanliga rutinerna såsom tvätt, städ, laga mat, läsa läxor osv osv. 
 
Igår var jag och älskligen på föräldramöte på Kevins skola, blev så ledsen när man får reda på att det är 72 barn inskrivna på frita (de är inte 72 barn jämt som tur är) och endast 4 personal! Vad faan rent ut sagt är detta på väg?! Sen när en förälder berättar att de är ofta på ställen där barnen inte får vara och personalen då säger att vi har aldrig märkt det utan vi har koll på alla barn som går på frita. Hur i helvete ska de kunna hålla koll på så många barn undrar jag?! Om de nu inte kan hålla koll på barnen så måste de ju begränsa utrymmet för barnen att vara på anser jag.Nej, blev lite upprörd när jag hörde om detta! Tänk om det är Kevin som blir utfryst eller mobbad, hur ska skolan se det när de har så många barn? Nu är ju inte Kevin det, men tänk om! 
Jaja ska försöka att inte tänka på det.
 
Kevin började förresten sälja jultidningar igår, så är det någon som vill ha eller bara kolla lite så säg till. =) 
 
Idag var Karin och söta Erik här på besök, Vilde fick en superfin pyjamas. Tack snälla! Efter besöket skyndade vi oss ner till BVC, där fick Vilde en ny bvc sköterska Maria, hon var jättebra! =) Han har gått upp till sin födelsevikt igen nämligen 3760 gram så jag behövde inte vara orolig över att han inte får i sig tillräckligt med mat. =) Ska tillbaka nästa fredag igen.
Under tiden som vi var på BVC så var Kevin helt själv hemma, det hade gått jättebra. Ringde hem när vi var på hemväg och han kom ner till oss så tog vi en promenad till affären. Där inhandlade vi fredagsmys. =) 
Vi mår bara bra, och ni får gärna komma och hälsa på så länge ni är friska. ;-)
 
Kram på er!
Vi tog ett ordentligt bad häromdagen, vilket inte uppskattades!
Sitta och morgonmysa i babysittern när vi andra äter frukost det gillar Vilde!
Eller att snacka med brosan är oxå skoj! Han älskar även sin panda, den kan han titta på läääänge
Alvin har nu börjat att acceptera sin lillebror men frysa ut mig är han väldigt bra på fortfarande! 
 
Nej nu vill Vilde ha mat! Kram från oss
lisa

Vilka fina bilder på pojkarna skönt att läsa att ni har det bra. Jag tycker att vilde var lik olle på det andra kortet i babysittern:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress