Kväll
Sitter här i soffan helt själv, saknar min älskling som är och jobbar. Hade lite blandade känslor idag då jag visste att älsklingen skulle börja jobba igen, jag ville verkligen inte det men vi måste ju! Men det har gått över förväntan, har haft en väldigt snäll Vilde idag. =) 
 
Hämtade Alvin på dagis, Vilde var vaken men hade fått både mat och en ny blöja så han var hur nöjd som helst! Åkte hem och väl hemma låg lilleman i sin säng och snackade med sin sol. =) Alvin lekte och jag lagade mat och gjorde chokladbollar (endast för att sötsuget tog över!). Vek tvätt och satte på en maskin. Matade Vilde, han somnade och sov i sin säng. Jag fortsatte med tvätten och försökte hjälpa Alvin med diverse saker. =) 
 
Kevin kom hem vid tio över fyra, vi åt och sedan kom Frida hit. Vi åkte till Alvins förskola för att gå på hans gårdsfest, barnen hade det superskoj och jag & Frida frös hela tiden i stort sätt! Vilde åt en gång sen sov han i sin vagn. =) 
Kevin & Alvin hoppade höjdhopp, kastade bollar genom hål, fikade och tog fiskedam. =) Vi åkte hem och väl hemma läste Kevin sin läsläxa, sen såg de på bompa en stund. Jag fortsatte med tvätten och tog en kaffe med Frida. Alvin la jag vid halv åtta som vanligt och han somnade direkt, Kevin såg på Halv åtta hos mig och sen gick vi oxå ner och fixade honom för att sova.
Frida åkte hem och jag sitter nu här ensam i soffan, Vilde ligger i sin vagga som jag har ställt bredvid soffan.. han ratar vaggan om nätterna men på kvällarna har jag då kommit på att han kan ligga i den bredvid soffan. =) Tror att han sover så dåligt om nätterna pga att det blir helt tyst.,.. han sover som bäst när det är ljud runt omkring honom. Nackdelen är att jag vill ha tyst när jag sover, älskligen tyckte vi kunde prova med radion på i sovrummet men frågan är om jag kommer kunna sova då.... har ni tips så skriv dem! =)
 
Älsklingen har frivecka nästa vecka, har inte bokat in nått direkt och det ska få vara så. Vi ska rå om varandra och ta dagen som den kommer! =) 
Nej, nu ska jag nog ta och slumra lite i soffan tills älsklingen kommer hem. ;-)
 
kram från mig!
Farmor

Visst är det härligt med friveckor :)
Får se om vi ses något nästa vecka.
Kramar till er alla

Karin

Har ni provat med att lägga ner en av Robbans tröjor i vaggan? Vi gjorde så med Erik och det fungerade.

Karin

Har ni provat med att lägga ner en av Robbans tröjor i vaggan? Vi gjorde så med Erik och det fungerade.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress