Måndag morgon
Och jag är helt slut! Lilltrollet hade ont igår tror jag, eller det måste ha varit det... han snuttade sig till söms hela tiden (ja, jag är en levande napp) när han väl somnat och jag la ner honom i vaggan så sov han 5 min och sen gallskrek han! Fngerade inte vad jag än gjorde... när jag hade lagt Kevin och Alvin så fick han sova på mig, tänkte att det kanske skulle hjälpa.. men inte! Han blev jätteledsen då med, måste ha varit magen som spökade på honom. Han hade en massa utslag i ansiktet igår så nått dåligt hade jag ätit och jag misstänker att det är lök. 
Så nu är det lök och tacokrydda som han har reagerat på.. ett evigt testande nu i början för att se om han reagerar eller inte.
 
Trollet somnade tillslut vid nio och då la jag ner honom i vaggan, han fortsatte att sova och sov till halv två inatt. Jag snabb som bara den och slängde mig i sängen för att själv få några timmars ostörd sömn. Hehe trodde jag ja!! Drömde en massa obehagliga drömmar hela tiden.. kändes nästan skönt när trollet vaknade och sov på mig sen. =)
 
Älsklingen kom in till oss vid kvart över sex, vi låg och pratade och sen somnade han. Jag gick ner och väckte Kevin och Alvin mötte jag i dörren. =) Fixade frukost och satt och småpratade lite. Inte lätt att ha ett samtal med Kevin då han inte är någon "morgonmänniska", han brukar börja prata ordentligt frammåt nio tiden! Heheh 
Alvin däremot han snackar ju för resten av oss, kan vara intressant ibland att höra vad han säger men när han tjatar om och om igen om samma sak då är det fasiken inte roligt längre! ;) 
 
Gav lilleman lite mat och sen somnade han, så nu har han sovit i sin spjälsäng sen snart 1 timme tillbaka, hm.. känns ibland som han sover bättre i spjälsängen än vaggan.. eller så är det för att täcket är i spjälsängen och han föredrar ju när det är varmt. Det var iskallt i sovrummet inatt och nú på morgonen så idag lägger vi i täcket i vår säng.. vill inte frysa en natt till!! 
Har styrt undan disken och plockat lite här hemma, blir att dammsuga, torka golv och ta toaletterna när älsklingen har vaknat och kan hjälpa till. =)
 
Regnet bara öser ner, och jag skulle lätt kunna somna i soffan sittandes... kanske ska passa på att slumra lite? =) Men samtidigt sitter Alvin bredvid och jag vill ju mysa med honom nu när det bara är han och jag.... 
Älsklingen har nu frivecka, har inte lyckats boka upp veckan utan tvärtom, lördagen är enda dagen som är bokad. =) Men så ska det få vara, skönt att inte göra så mycket hela tiden! Jag hoppas korten blir klara denna vecka så vi kan skicka in bild till NT, är så sjukt nöjd över bilden!! =)
 
Kram från mig
Idag bjder jag på denna underbara bild på mina två stora troll. =) 
Älskar er Kevin, Alvin & Vilde! <3
Förresten är det någon därute som är duktig på design? Vill fixa bloggen men kan inte själv....
Emma - Mamma till Theodor

Skönt att inte ha så mycket planerat :)
Men kunde du ses nån dag? säg till när....vi har bara bvc på onsdag morgon och sen funderingar på öppna förskolan på torsdag men inget bestämt än :)
Kram på er <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress