Vår weekend
Nu är vi hemma och är rätt trötta efter vår lilla tripp ifrån vardagen. =) Har nämligen varit i Gustavsvik sen i torsdags, älsklingen fick det i 35 års present av mig och barnen. 3 dagars badande och 2 nätter i stuga, stugan var helt underbar, skulle lätt kunnat stannat där! =) Badet var hur roligt som helst, badade från elva till halv sju igår och det känns i kroppen om jag säger så. ;-) 
 
Kom upp vid halv fyra tiden i torsdags, stannade på vägen och åt lunch då alla var rätt hungriga sen fortsatte vi upp till örebro, där checkade vi in, gjorde iordning i stugan och sen åkte vi och badade. Badade ca 2 timmar, men roligt hade vi! Vi åkte forsen, rutschkanan, provade vågorna osv. Vilde tyckte det var kallt i de stora poolerna, men han var nöjd när han fick vara i barnpoolen där det var varmt. =) Han hade även flytväst på sig och Alvin med eftersom de inte kunde simma. (Något för Norrköping att införskaffa kanske?!)
 
När vi hade badad klart så åkte vi in till centrum som låg ca 5 min därifrån, handlade på ICA och åkte hem till stugan där vi lagade mat, ringde mamma och även tog ett glas vin. Vi åt, myste, spelade kort och somnade ovaggade! 
 
Fredags förmiddagen tog vi det lilla lugna, åt frukost, Vilde somnade och även jag med en stund, vaknade vid tjugo över tio och då åkte vi direkt till badet, vi badade, åt lunchbuffe som var supergott och sen öppnades äventyrsbadet! Vi testade vågorna typ 5 gånger (var bara 1 gång i timmen), bubblade, åkte forsen en himla massa gånger (har ont i ena långfingret då jag fastnade när det åkte iväg, dock kan jag röra det så är nog bara nån stukning, och blåmärke på låret.) åkte även vattenrutschkana med båda barnen och skrattade så att jag har ont i skrattmusklerna! =) Vi hade det så roligt alla 5! =) Alvin satt till slut bara i barnpoolen och tittade ut i intet, medan Kevin tjatade om vad vi skulle göra härnäst! =) Han åkte rutschkanan en gång till sen åkte vi hem till vår lilla underbara stuga. 
Lagade mat, åt och ringde mamma. (ja, jag vill prata med mamma och berätta om vår dag!) 
 
Vilde somnade tidigt och sov nästan hela natten, dock hostade han massor, Kevin likaså... jag kände kli i näsan och Alvin började snora.....
 
Imorse vaknade Vilde vid sju, då kom Alvin in och vi såg direkt att han inte var helt ok. Tog temp (japp här är man förbered! ) han hade 39,7 i feber!! Gav honom alvedon, försökte få i honom frukost men det gick inte.. han drack lite jos bara. Jag och älsklingen började städa stugan och vid halv elva checkade vi ut. Alvin sov till och från hela tiden, mammas lilla sjukling! Vi hade bestämt att inte bada idag då vi tyckte att det räckte med två dagar, utan planen var att åka till slottet men eftersom Alvin var så dålig så styrde vi bilen mot Norrpan igen. 
 
Ringde mamma på väg hem och frågade om vi kunde grilla, och det kunde vi, så stoppet vart i Simonstorp. Där fick vi lunch direkt, var sedan ute hela dagen och Alvin mådde mycket bättre. Han sov typ hela vägen i bilen, sen låg han och tittade på film. Vi grillade och sen åkte vi hemmåt. Nu ikväll hade han ingen feber, men genomförskyld och ingen aptit lilla vännen.. 
 
Väl hemma igen så har vi packat upp, tvättat 3 maskiner med tvätt och plockat lite. Barnen somnade direkt nu ikväll och jag ska snart göra detsamma. 
 
Kan varmt rekomendera Gustavsvik, det var så mysigt! Så vi har planer redan nu att åka upp över dagen i sommar, då bada och se slottet. =) 
Bjuder på lite bilder från instagram på både stugan och en massa mys!
 
Kram från oss!
 
farmor

Vad kul att läsa att allt gick bra och att ni hade kul.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress