Besök hos bästa kusinen
Sorry för dålig uppdatering, men tycket bättre om att blogga via datorn än mobilen och eftersom det tar ca 20 min att få igång min dator så kanske ni förstår att jag inte hinner... 
 
Men iallafall, idag vaknade Alvin vid halv nio, kom upp och viskade: Mamma det är morgon. Jag sa åt honom att sätta sig vid datorn eller tv, men efter en stund kunde jag inte somna om, låg och lyssnade om jag hörde Vilde men nej han sov. Kollade klockan och den var kvart i nio! Fick då fart och gick upp, duschade, klädde på mig, dukade fram frukost och tjugo över nio väckte jag Kevin & Vilde! (Han har nog aldrig sovit så länge!) Åt frukost för att sedan åka till Smedby. =)
 
Väl framme efter mycket om och men, (Var lätt att hitta men förstod inte vart jag skulle parkera) så var vi framme, hade inte träffat min kusin sen deras bröllop och det är tyvärr några år sedan! Ringde på och hon öppnade, var himla trevligt hela tiden och vi pratade om massor som vanligt. =) Det som blev lite tokigt var att Vilde ramlade  ut från ena altandörren och skrapade typ halva ansiktet, men lite napp, tröst & Välling så var han ok igen! 
 
Fick även reda på en rolig sak, är så glad för dig/er vännen! =) 
Måste ta mig i kragen och göra tätare besök... varför är det så? Man säger att vi hörs, klart vi ska ses oftare och sen blir det inte av? Visst det är mycket med tre barn och lägenheten men sen då? Istället för att ligga i soffan om em/kvällarna så kan man ju ses, eller hur? Nej, måste skärpa mig! Hon är den som har stöttat mig i vått & torrt och sen tappade vi kontakten där efter hennes bröllop, nej dags att ta tag i att ses oftare. Eller vad tycker du kusse? ;-) 
 
Väl hemma igen så fixa jag lite lunch, plocka i och ur diskmaskinen, startade en maskin med tvätt och sen gick vi till biblioteket. Lånade lite böcker och gick vidare till eneby centrum för att handla lite morötter. =) På vägen hem började regnet ösa ner så vi sprang sista biten, jag klarade inte så långt men en bra bit iallafall. Usch måste börja med mina promenader igen! 
 
Nu sover Vilde efter mycket om och men, och jag passar på att sitta här. Ska straxt laga lite mat, idag blir det spagetti & köttfärssås och massa rivna morötter. =) 
 
Sitter även och planerar inför Vildes 1 års kalas, ska bli himla skoj! Frågan är bara vilka ska man bjuda? Vad tycker ni? Tips tack! Kan inte förstå att det snart är ett år sen vi var uppe på förlossningen, då vi fick träffa våran tredje lilla prins! 
 
Nästa vecka måste jag även ändra på kvällsrutinerna på barnen, de kan inte vara uppe sent och sova länge på morgonen, skolan börjar ju snart! Det betyder även att jag ska snart börja jobba.... känns inte alls lika bra! Men ska faktiskt bli skönt när skolan drar igång igen för fy f**n vad mina barn bråkar just nu!! Visst jag älskar mina barn över allt annat, men nu längtar jag tills de börjar för dessa bråk är inte roliga längre! 
 
Nej, gå ner och fixa lite mat, magen börjar kurra!
Kram kram & glöm inte att svara på mina frågor. ;-)
 
 
Farmor

Hoppas att du bjuder ALLA oss ute på landet :) :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress