skoldax
Nu har snart första veckan gått för de stora grabbarna i skolan. Alvin var så nervös i måndags så när vi kom till skolan så tog han mig i handen och bad om att få följa med hem igen, jag var rätt hård då och sa nej och gav honom en kram och puss och sedan gick jag ut. Han tog läraren i handen och sa godmorgon och sedan vände han sig om och sa hej då till mig, sen hade dagen gått jättebra!! 
Kevin var oxå nervös i måndags, han var nog lite orolig om alla kompisar skulle vara kvar och så skulle han få nyttt klassrum. Men direkt när vi kom dit så ropade kompisarna på honom och han sprang genast iväg och lekte! =) 
 
När vi kom hem så var Alvin så törstig!! Frågade då om han hade druckit något under dagen och det hade han inte gjort, dels så var glasen så varma och så visste han inte hur man tog mjölken. (Inte lätt det där) 
Men i tisdags hade han tagit dricka och hade bett om hjälp om hur man skulle göra. MEN då glömde dem honom i matsalen!!!! Men han hade gått till ett par andra lärare så de hade följt med honom ner till hans klassrum, så händer det igen så ska vi ta upp det med lärarna för det får inte ske! 
 
Kevin hade haft träslöjd igår och var så stolt över att han hade fått såga! hahaha det är inte mycket som roar de små. ;-) Alvin trivs jättebra och har redan hittat några kompisar så det känns kanonbra detta. =)
 
Jag själv har haft fullt upp om dagarna, i måndags var jag & Vilde på busfabriken med Jos, Adrian, Cicci, Julius & Vincent. =) I tisdags tog jag och Kattis en promenad till maxi, vi tog en fika och sen shoppades det! 
Handlade byxor till Kevin & Alvin, Vilde fick en mössa, pyjamas & ett par nya skor, jag handlade stövlar, tröja och underkläder. =) Kändes riktigt bra!! 
 
Vi har även besiktat vår bil i måndags, det blev lite turbulent då besiktningsgubben låste in våra nycklar i bilen medan bilen var igång!!! Men de fixade det tillslut och bilen gick igenom med blanka papper. =) Jag var även hos Frida en sväng på kvällen, alltid lika trevligt att prata lite. =)
 
I tisdags var vi på Rusta och handlade en gasolgrill, en dörrmatta och två säckar med ved. =) Bäst att bunkra upp med ved nu innan kylan kommer!! På kvällen var jag och träffade Sofie & Anneli som jag pluggade ihop med, vi gick till Manesia och åt lite. =)
 
Igår grillade vi och styrde här hemma, så jag börjar bli nöjd över hur det ser ut här hemma igen, men måste dammsuga, skura toaletterna, och skura golven. Och som alltid så ska tvätt tvättas! 
 
Idag när jag & Vilde hade lämnat Alvin på skolan (Kevin gick själv) så gick jag, Vilde, Anneli & Inez till Eneby centrum och tog en fika. =) 
 
Nu sitter jag här och har lagt in alla räkningarna och älsklingen styr lite i "hans" rum. ;-) Vilde sitter i leksakslådan och leker med sina leksaker! =)
 
Nu är alla Vildes presenter köpta, han får inte så mycket utav oss då han har så himla mycket leksaker!! Men en liten bil, docka & dammsugare ska han få. =) Ska komma på vad jag ska baka oxå till kalaset men det styr jag med nästa vecka. =) De flesta som vi bjudit har tackat ja, och det känns riktigt roligt att Vildes kompisar vill komma och fira honom! =) Och som sagt, de som inte blev bjudna får gärna komma en annan dag, bara att höra av sig! 
 
Kram kram
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress