Bebis 5 månader
Tisdag idag, den 29 januari och vad innebär det mer än babysim? Jo vår bebis blir hela 5 månader gamal! =) Tiden har gått för fort, sjukt fort och jag vill gärna att det stannar av lite.. sådär som när man var liten och tyckte att veckorna sniglade sig fram så vill jag ha det nu!! 
 
Vilde har gjort så fruktansvärt mycket framsteg och bvc blev impad! Han pratar en massa på sitt "språk", äter som en galning, sover rätt bra om nätterna, sitter helt utan stöd, vänder sig fram och tillbaka och drar sig baklänges. =) Mammas kille!! Vi var på bvc idag och han är nu 7190 gram och 65,5 cm lång. Han ligger under medelkurvan (har alla mina barn gjort) men han är inte liten för det! =) Han fick även sprutor idag ett i vardera ben och det gjorde ont som fasiken tyckte han. Grät som bara den.. jag är blödig och hade svårt att hålla ifrån tårarna men lyckades. Han har sovit nästan hela eftermiddagen/kvällen. Men ingen feber eller ont vad vi har märkt. 
 
Vad händer annars hos oss? Inte mycket men full fart ändå, dagarna är uppbokade från morgon till kväll känns det som och jag skulle vilja ha en hel vecka med hela familjen helt ensama just nu.. men det går inte så vi siktar in oss på lovet istället. ;-) Då blir det bara en massa mys utan en massa måsten!! 
 
Jag har varit sjukt sötsugen idag, det är så jobbigt för det kryper verkligen i kroppen på mig när det blir så. Tips tack hur jag får bort det!! 
 
Nej, det var lite om oss.. nu ska jag sova för imorgon blir det babysång efter jag har lämnat stora killarna på skola/förskola.  Måste bara skryta lite, Kevin har läsprojekt denna vecka och nästa vecka, han valde en bok i skolan och så ska de läsa 15 minuter varje dag och vi ska ge respons. Han läste ut boken på mindre än 15 minuter så han fick läsa den 2 gånger istället! Hehe så han måste be om en annan bok. ;-) Han älskar att läsa och är riktigt duktig på det, bara synd att han föredrar kalle anka istället för böcker. Heheh =)
 
Kram kram
Emma Roodla - Fotograf

hej hej!
Absolut, vad roligt! 650kr tar jag för det :)!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress