Lämna barn själva
Godmorgon min vän, är allt bra? =)
Här har vi det lite halv snorigt, kevin kom hem från skolan i torsdags med feber.. han är feberfri nu men börjar bli förskyld. Inatt började även Vilde, han hostar som om han skäller ( så ett till barn med krupphosta kanske?)
 
Igår hade jag en bra dag, vi övar med Kevin att han får vara hemma själv och han har inget emot det! Så först åkte vi till mamma för att hämta symaskinen, ska nämligen åka och handla tyger i veckan för att sy gardiner till barnens rum. =) Sen hem för städning, hann inte så långt (bor för stort ibland) men jag hann att damma, plocka, städa toan, tvätta och göra iordning i köket. =) Vid ca halv två skyndade vi till Kevins skola för han hade fått en sko fel..och i fel storlek oxå så jag fattar inte att han inte kände det!! Letade i alla 1-3 skor och inte fanns den där... då fick jag för mig att leta bland fsk klassen och direkt hittade jag den! =) Hämtade även lite läxa till Kevin så han blev inte så glad! hahaha
 
Hämtade ut ett paket fullt med kalassaker till Alvins barnkalas oxå på vägen hem och han är såå glad här hemma nu och ska visa upp det hela tiden. Hahah Och nu har han även bestämt vilka som ska få komma till hans barnkalas, resten får komma efteråt. =)
 
Anna kom och hämtade upp mig och vi drog ut till Maxi en sväng, vi hade det väldigt trevligt! =) Pratade, kollade kläder och drack en latte. =)
 
På kvällen försökte jag äta en kebabsallad men hade ingen aptit.. tvingade i mig senare ett ägg och två "knäcke". Jag köpte en träningsbh i torsdags så igår invigde jag den, jag körde zumba på wii här hemma och det var ca 20 min men det räckte! Jag svettades som en gris och det var jobbigt, har dock ingen träningsvärk idag till min besvikelse. Men jag ska köra det ikväll igen. =) För nu jävlar ska fläsket bort!!
 
Vad händer idag då, jo vi ska snart äta lite frulle, sen ska vi på simskolan med Alvin. I eftermiddag ska vi på kalas, och då ska även Kevin få öva igen på att vara själv, så jag blir borta högst 1 timme. =) 
Vad tycker ni om att lämna barnen själva? Jag känner att jag är ständigt orolig men efter 11 års ålder ska de klara sig helt själva då de inte får gå på frita längre. Kevin brukar spela dator eller se film när vi är  borta och det är inte så att vi lämnar honom jämt hemma, så är det inte. Nu har det blivit ofta pga att han inte kunde följa med till skolan igår och idag så har de innekatter och eftersom han börjar bli förskyld så är han redan nedsatt och jag vill inte hamna på akuten pga att jag utsätter honom för katter. 
Nu vet ni hur jag tänker.
 
Bjuder på en bild från igår då alla 3 barnen lekte med en ballong. =)
Kram på er
Farmor

Att lämna barnen???? Du som mamma( och även R)vet bäst vad som är bra för era barn. En del barn kan man ABSOLUT inte lämna ensamma, oavsett ålder :). Själv hade jag världens ångest när jag lämnade 1 eller flera barn hemma själva. Även när dom var i tonåren. hahaha. Ses i em.
Kram

Jos

Thea,får bara,gå på frita tills hon slutar 3an och då är hon bara 10 år. Och hon totalvägrar att vara,ensam hemma just nu. Hon började gråta och säga att jag inte var snäll för att jag gick ut utanför entrén med Adrian och väntade en morgon för att han inte skulle svettas ihjäl i overallen.... Suck. Hur man än gör så blir det bara fel tydligen...

Amanda

Jag var hemma själv 2 timmar ungefär varje dag efter skolan när jag var kanske 10 eller 11 år gammal, för jag totalvägrade dagmamma men för mig gick det ju bra :) Jag fick själv hem från skolan, gjorde mellis att äta och väntade på att mamma,pappa eller mina bröder skulle komma hem :) Men jag har alltid varit ansvarsfull och så, så mamma vågade väl lita på mig med det ansvaret :) Men du känner ju ditt barn bäst och vet nog bäst själv vad som gäller :) Kram på dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress