Midsommarfix
Vilket underbart väder vi har, eller hur?! Jag har spenderat hela förmiddagen utomhus tillsammans med Vilde och jobbet! Jag blev nerbjuden till dem för midsommarfirande och självklart så kommer jag då! Det var väldigt trevligt att umgås med kollegor, barn och ja själva stämningen! Vi åt tårta (inte viktväktarna!) och sjöng! Jag stannade även kvar på lunch och det var väldigt trevligt! 😃
 
Det som var sådär var att vi hade minnesstund för en kollega som gick bort nyss, fällde en liten tår och pratade mycket om denna person! 😔
 
Vi åkte till lotten för att fixa lite inför midsommar då vi inte kommer vara där, utan vattnade blommor och potatis, jordgubbar och andra växter. Klippte gräs gjorde vi oxå! Tog hem tältet och gräslök. 😃 Svängde förbi blomsterhandeln på vägen hem, och handlade en blomma och dill. 
 
Väl hemma sen tog vi det lugnt, älsklingen lagade mat och efter maten fick jag ett ryck och städade överallt! Jag torkade bort smuts som jag såg och dammade, tvättade även två fönster där fågeljävlarna hade skitit!!!!!! Hatar fåglar! Tvättade all tvätt, vek in det som var torr och la in i lådor/skåp. Nu sitter jag i Vildes rum och tar det lilla lugna, hör hur han somnar in och snart kan jag gå och säga godnatt till de andra två vildarna. 😉
 
Inorgon är det midsommar, hur ska ni fira? Vi ska till mammsen, min bror ska oxå komma dit så det ska bli superkul!!! 😃
Skönt att komma hem till ett städat hem sen. Hatar när man får börja plocka direkt när man kommer hem, hur gör ni? 
 
Kram kram och glad midsommar på er!!!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress