Sol
Hej mina läsare, hoppas ni har det bra?? Vi har det bra förutom lite åkommor och ett svidande axelparti! ;-) 
 
Vi har tillbringat de kommande dagarna på våran lilla lott, där vi har grävt, grävt, grävt! Ja ni förstår, vi gör om där och det kommer nog bli bra när vi känner oss "klara" men just nu känns det som en droppe i havet! Har flyttat på jordgubbarma, de är nu satta i en blå tunna som vi gjort hål runt om, så ca 10 plantor har fått gjort plats där. =) Vi har även tagit bort alla rosor från rosdelen, satt upp en kant utmed det landet, tagit ner ett nät som de hade satt upp, flyttat en klängbuske och satt både potatis & gräs. =) 
 
Vi har tänkt att ha en sandlåda där vi hade jordgubbslandet och så ska vi fixa växthuset, mycket slit men det tar sig! =) Eftersom vi aldrig kommer komma till hus/sommarställe pga att man ska betala kontantinsatsen så lägger vi lite extra krut på lotten istället, det är det närmsta vi kommer komma "eget". 
 
Vi grillar mycket, när det är så fint väder så vill man passa på att grilla och gott är det oxå! Igår gjorde jag en potatisgratäng och så grillade vi falska sniglar och flärre! =) Bara vinet som fattades typ, jag har hemma men ville inte dricka då älsklingen jobbar natt. 
 
Imorse stod jag och stekte pannkakor, blev runt 25-30 stycken så jag hoppas vi ska vara nöjda och belåtna! Ska nämligen träffa mina bästa vänner, Frida & Linda. Och Linda har med sina två buspojkar, vi ska gå till parken och ta med oss lite fika och lunch. Så jag slängde ihop pannkakor som vi ska äta. och jag tror att de barnen är som mina barn då kommer pannkakorna gå åt! Hehe =) Vi ska planera lite inför vår kryssning vi ska på, ska bli sjukt roligt! Men kommer kännas konstigt att vara ifrån Vilde så länge, har varit borta max 2 timmar förut! Nu en dygnskyssning liksom, men kanske kan passa på att sova ut då. Hehe 
 
I em lutar det emot att åka till lotten igen, grilla där ute och greja, men får se vad älsklingen säger när han vaknat. =) Han ska inte sova så länge idag pga att han har gått av, men han var sugen på att fira in ledigheten med en öl och grillat sa han iallafall. =) Så nu hoppas vi på att det fortsätter vara fint väder! 
 
Hm, vad ska jag skriva mera här nu då? Vi har det bra, skönt trötta när vi kommer hem om kvällarna, då vi har jobbat på lotten en hel dag, så vi är inte ihop med så mycket folk just nu utan vi är typ bara familjen och det känns riktigt bra! Det som oxå är skönt är att barnen har kompisar på lotten, så de är inte svåra att få med sig ut längre utan de kommer och säger hej imellanåt annars ser vi typ inte röken av dem! =) Märks att barnen börjar bli stora! Tillskillnad mot Vilde, han utforskar varenda grej på lotten, han tyckte han kunde leka ko igår och äta lite gräs men nä det tyckte inte hans mamma! Hehe
 
Bjuder på bilder! Första bilden ser det ut som Vilde är en påskkärring, men det var så att jag hittade ingen solhatt och kepsen slänger han av sig så då tog jag vad jag hade, bättre såhär än att han bränner sönder sig!
 
Kram på er! =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress