Tisdag kväll
Redan tisdagkväll, vad hände?! Helgen spenderades hemma då Vilde var riktigt dålig. Fick sms av älsklingen i fredags att plutten hade 39,5 i feber så slutade lite tidigare och drog iväg för att handla med de stora barnen, hem och fixade och sen drog älsklingen iväg för att gå ut med jobbet. 
 
I lördags skulle vi ha åkt och firat världens bästa Wilma, men Vilde vaknade och hade 39,0 så jag ringde mamma och frågade om älsklingen och barnen kunde åka med dem vilket de kunde! Jag & Vilde var hemma hela långa dagen och från ett till åtta på kvällen så låg han konstant på mig, han var uppe i 40,4 och ingen supp hjälpte! Lilleman låg och feberyrade som bara den och jag tyckte så synd om honom! Klockan åtta kom de andra hem så de la sig på en gång och jag & älsklingen såg på tv en stund innan vi la oss. Söndagen var Vilde lika dålig igen men jag och de stora barnen åkte iväg för att handla lite igen, bland annat mat till våra söta sköldpaddor! 
Kevin var på scouterna och vi andra bara hemma. Dagen gick ändå i rasande fart! 
 
Igår när plutten vaknade hade han 39,7 så det kändes i hjärtat när jag sa hej då och gick mot jobbet. =( Jobbade till fem och fick sedan reda på att han hade blivit feberfri! Vilken skön känsla hos en orolig mamma! ;-) 
Igår när jag kom hem, var han gnällig.. men somnade rätt så snabbt. Jag läste läxan med Kevin och sen myste en liten stund med Alvin.
 
Idag är det tisdag, jag är så jädrans trött så blir knäpp snart men vet vad det beror på... oro inför morgondagens läkartid! Det kommer bli bra i slutändan men är ändå orolig... tankarna snurrar mycket just nu! Plutt har varit frisk hela dagen och är pigg igen, dock äter väldigt dåligt fortfarande. Nu sover han och jag sitter här, Alvin ser på film och Kevin är på gitarrlektion. Hoppas att han snart kommer in i det som jag gjorde och tycker att det är roligt att spela, just nu har han bara datorn i skallen! Anna var här en sväng ikväll och det var alltid lika roligt, skoj att ses även om det blir alldeles för sällan! 
 
När Kevin & älsklingen kommer hem så ska jag och älsklingen mysa har vi sagt, har köpt en cola zero som vi ska dricka ikväll, mums! 
 
Vad händer annars denna vecka då? Imorgon läkarbesök, fredag ska jag ev ut med jobbet.. helgen ska barnen åka iväg på läger så de tjatar massor just nu! =) Vi andra ska hem till mamma & pappa för att lägga golv, sen funderar jag på att bara mysa med min älskling! =) Söndagen ska vi hämta barnen, hem duscha dem och se till att de är fint klädda för att sedan åka på dop! Kompisarnas söta dotter döps så det ska bli intressant att se om de kan sitta stilla i kyrkan och lyssna! ;-)
 
Vad har ni för er? Nån som läser min blogg?
kram kram
Elin Alenteg

Ojjj va länge sen det va jag va här! Kul att titta in igen :))
Skönt att lillskrutt har blivit feberfri ♥
Kram

Elin Alenteg

Ojjj va länge sen det va jag va här! Kul att titta in igen :))
Skönt att lillskrutt har blivit feberfri ♥
Kram

Kattis

Jag läser vännen, skönt att han mår bättre ;-)
Lycka till imorn
Kommer gå kanon.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress