Underbart väder
Oh vilket härligt väder det har varit idag!! 😃 Dock har det blåst men inte några kalla vindar som tur är. 
Började morgonen med att Alvin väckte mig när det fortfarande var mörkt, han frågade ml han fick se på tv och jag sa ja utan att tänka på vad klockan var... Älsklingen berättade att Alvin hade sovit i soffan imorse när han kom hem så måste ha varit nån gång innan sex! 

Gick upp vid åtta och bakade frukostbröd, under tiden kokade jag ägg så blev en mysfrukost! ❤️ Sen gjorde jag en matpaj och la i matlådor och in i frysen, hann med att tvätta lite oxå. Sen åkte vi till mina föräldrar för att njuta lite av det fina vädret, var ute nästan hela tiden. Sååå underbart! 😃 

Hem igen och gjorde pasta & köttfärssås till matlådor, så nu har vi inför hela veckan. Gjorde även kvällens mat som blev hemmagjord klyftpotatis, morötter i ugn, fläskfilé och en sås på créme fraiche och sweet chilisås. Mums! 

Nu ikväll har Frida varit här på en kaffe och snackat lite, alltid lika trevligt. Dock blir det vabb för min del imorgon då alla tre barnen har fått feber. Kevin har över 40 grader än (han har varit hemma hela helgen), Alvin har nästan 39 grader och vilde hade nästan 38 grader.. Usch för detta men bättre att alla tre blir sjuka samtidigt men hoppas på att alla vi har träffar denna helg klarar sig!! Vill verkligen inte smitta någon och hade jag vetat att Alvin & Vilde skulle få feber så hade vi hållt oss hemma idag & igår! 
Men sånt kan man ju inte veta i förväg tyvärr...

Måste berätta, vi blev utan ström igår, snacka om kolsvart!! Satt häruppe och myste till en film och helt plötsligt blev det mörkt. Tur att jag älskar ljus så tände ljus i stort sätt överallt, satt med en fick lampa och läste barnböcker i ca 2 timmar sen somnade barnen. Vilde i vår säng, Alvin och Kevin fick sova i kevins rum med ficklampor och ett ledljus. Men vid kvart över tio var elen tillbaka och upp då för att släcka överallt! 😃 

Har ni haft en bra helg? 
Kram kram

Såhär mörkt var vårt område igår kväll. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress