Sista lediga dagen...

Jaha, försöker skriva ett nytt blogginlägg men det är inte lätt när det inte funkar som det ska!!!
Såhär dags imorgon sitter vi inte här, då har vi lämnat Alvin på förskolan, gubben är på jobbet och snart börjar även min stora pojke på skolan.. eller det är ju inte skolan men förskoleklassen och den ligger i skolan. Jag hoppas verkligen att han kommer trivas och att det kommer bli bra för honom!!  Jag har ju de där tankarna i bakhuvudet såsom kommer han få kompisar, kommer han trivas osv osv. Jag tror att Kevin kommer få det bra men att han börjar bli så stor det gillar vi sisådär. hahahha han har vuxit så fort och det är inte lätt att förstå att han redan är sex år gammal.
 Det som även skrämmer mig är att våran lilla plutt är ju hela 3,5 år!! Asså han ska fylla 4 år.. vilken tur att det är ett tag kvar, men ändå!!!

Nej, nog pratat om det nu.. senaste veckan har vi haft fullt upp, mormor har klippt barnen, vi har varit och busat hos Hanna och hennes Wilma och Wincent. =) Vi har varit på IKEA två gånger, första gången inhandlades det en molnlampa och sen två rosa lådor (mina pojkar tycker om rosa och då ska de få ha det) och en liten bilmatta inhandlades till deras rum. Det blev superbra där!! =)

Dagen efter IKEAbesöket så åkte vi dit igen, då handlade vi en molnlampa till taket i lekrummet och sen en läsbelysning dit oxå.
Till vardagsrummet så blev det en megastor lampa.. det ser lite ovant ut just nu men jag är nöjd. =)
Jag är supernöjd över mitt hem nu, men som alltid så hittar man nya saker men just nu är jag jättenöjd! =)

SKOJIG Bordslampa orange Diameter: 20.5 cm Höjd: 31 cm Sladdlängd: 1.8 m

SKOJIG Taklampa blå Diameter: 36 cm Sladdlängd: 1.4 m

Igår så borrade gubben upp kökslampan så att den nu hänger rakt över bordet, det blev kanonbra.
Efter det så storstädade vi och när vi blev nöjda så åkte vi till city gross, där handlade vi lite mat och andra saker. =) Sedan styrde vi bilen mot torpet, där lagade jag och gubben mat åt mina föräldrar.
Vi grillade kött, korv och majskolvar, till det hade vi potatisgratäng. =) Jag kände att mamma och pappa skulle få en matfri dag så därför tog vi med oss mat, lagade den hemma hos dom och sedan diskade efteråt. =)
Jag hoppas att de tyckte om det!!

Dagen idag ska vi försöka ta det lungt och njuta av vår sista semesterdag, ska till lotten en sväng har jag bestämt mig för, måste rensa lite i rabatterna, plocka av resten av våra rabarber och även ta hem tomater. =) Har massor med tomater så i fredags tog vi med oss några och lämnade åt Lotta på mammas jobb. =) 
Nej, hoppas att alla mina läsare har det bra för det har vi, och glöm inte att ge komentarer!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress