Bara njuter =)
Visst är vädret helt underbart?! Jag har faan det bästa jobb man kan tänka sig, idag var jag inne max 1,5 timme annars har jag varit ute hela tiden. =) Sååååå skönt!! Dagarna rullar på och denna vecka har jag varit extra trött, tror det beror på att jag fick 4 dagars ledighet och att min hosta har varit som värst under den ledigheten. Men nu är hostan nästan borta och jag mår bara bra, försöker njuta av solen så mycket det går samtidigt som jag jobbar. =)

Påskhelgen var helt underbar! Fredagen gjorde vi inte så mycket, bara va i stort sätt. Lördagen åkte vi ut till mamma och pappa, alltid lika trevligt. =) Söndagen & måndagen spenderades på lotten, där gjorde vi några av våra projekt vi hade. =) Vi målade om huset, vi hade jätteroligt medan vi målade barnen målade oxå och tyckte det var riktigt roligt. =) (Visar bild nedanför) Sedan så ska vi lägga täckbark över hela rosdelen för att undvika en hel del ogräs så det började vi med. Vi klippte ner rosbuskarna, rensade ogräs och la nät över och sedan täckbark. Jag tyckte det blev kanonfint! =)

Listan kan göras lång på lotten över vad som skall göras, så vi kommer fortsätta så fort vi kan, rosdelen ska bli klar, frön ska så, jordgubbsplantor ska sättas, plattor ska läggas osv. men allt detta ska vi hinna med under några helger för när jag har mina 3 veckor semester i sommar ska inga "måsten" finnas.

Vi passade även på att grilla när vi ändå var på lotten och vad gott det är!! =) Tror att om det är fint väder imorrn så kanske det blir en tur ut dit imorrn. Men vi får se vad vi känner för helt enkelt. Vi tar lite i taget och jag är helt överlycklig över att vi har denna lott. Det är mitt egna ställe som vi kan göra som vi vill, barnen leker så bra och vi njuter samtidigt som vi jobbar. =)

Vi har det bara bra som ni märker, vill slänga in några bilder innan jag slutar detta inlägg. Vad ska ni göra på valborg förresten?? Vi ska iväg som det ser ut nu, men vi får se vad som händer.

Javisst ja, snart är det bara en vecka kvar till Mamma bloggalan och jag längtar som en tok! Jag & Jenny ska ha en toppenhelg med en massa roligheter!! =)


Väggen innan

Väggen efter

Sååå fint!! =)

Njuter lite oxå. =)

Sitter o filosoferar lite.

Blir så nöjd över resultatet. =)

Fika är gott och ett måste när man jobbar. =)
Lena

Härligt det ser ut!!

tessan

mysigt =)

har ni köpt stället eller hyr ni?

kram

Farmor

Vad snyggt det såg ut med svarta knutar. Vi ska nog gå och titta på brasan och sen hem o ta det lugnt.

Håller på att fixa i trädgården.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress