Försöker få lite julstämning!
Helgen var helt underbar, jag och min älskling åt julbord och sedan åkte vi och spelade lite biljard. =) Det behövde vi verkligen!! Dagarna går så fort, jag får nästan lite panik över att jag inte hinner hälften som skall göras. I vanliga fall brukar vi ha bakat årets första pepparkakor och lussekatter till första advent, men det sket sig i år!
Men idag när jag stod på jobbet fick jag sånt sug efter att baka, så jag åkte och handlade lite efter jobbet åkte hem till min kära familj och satte fart med pepparkaksbak! =) Barnen verkligen älskade det, vi lyssnade på julmusik och bara myste. Vi gjorde även lite julmat och det blev riktigt gott! När vi hade ätit och bakat pepparkakorna så drog jag igång en sats med lussebullar oxå. =) Så nu är de nästan färdiga, de står och jäser en sista gång och sedan ska de in i ugnen!!
Barnen har fått en ny jullåtsfavorit oxå, Sean Banan med Gott nytt jul. Inte den bästa men riktigt skön! =) Sitter nu och funderar på om jag orkar att dra igång med ett till bak, nämligen saffransskorpor. De är farligt goda! =)
Har jag fått julstämning nu?? Hm, jag vet i fasiken men den är på god väg!
Men har gjort det fint här hemma...
Sovrumsfönstret
Vardagsrummet
Köket
Och nu lite bilder från vårat bakande...

Farmor

wow fanns det saffransskorpor hemma hos er? Synd att jag inte visste det ( eller tur) för då hade det nog inte funnits några kvar. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress