Valborg 2012
Inte riktigt på detta vis skulle vi fira valborg som vi gör idag men vad gör det?? Vi skulle ha firat hos bästa Anna & Magnus men eftersom Kevin blev så dålig så kände jag att vi är hemma och myser.

Jobbade först idag, ringde sjukgymnasten imorse och anmälde mig till vattengympan på torsdagar så på torsdag ska jag dit. =)Ska bli så himla skönt, och det kommer kännas så skönt att inte ha såå ont i det varma vattnet. =)
Har även tagit komp så jag ska inte till jobbet alls på torsdag och min kollega blev assur men  vad faan jag har väll rätt att ta komp/semester även om jag slutar om ca 1 månad?!

Älsklingen och barnen stod och väntade på mig när jag slutade, vi åkte och handlade och sen åkte vi hem och älsklingen till jobbet. Saknar honom massor!!

Klockan tre var vi hos läkaren, var en bra läkare men sjukt att vi inte får göra pricktest på kevin.
Vi ska:
  • Undvika att vara ute längre stunder
  • När Kevin har varit ute en längre stund så ska han duscha och byta kläder
  • Dammsuga en gång per dag
  • Våttorka golven 2-3 gånger per vecka
  • Undvika all kontakt med djur
  • Undvika att äta vissa frukter som äpplen/päron
  • Inte vädra eller ha öppet hemma
  • Inte hänga ut hans kläder
  • Undvik rökare/rök
Ja, det var nog allt.... vi fick kortisonnässprey till honom och så tyckte hon att det vi hade köpt till honom var ett utav det bästa så det kunde vi fortsätta med.  När vi ser att det är typ som vanligt igen så ska vi halvera dosen med medicinerna och se hur han reagerar då.
Tycker rejält synd om min kille, och det är inte roligt att fajtas varenda jäkla gång som dropparna skall tas men vad ska jag göra.. han måste ha dom!

Har precis tänt en brasa i öppna spisen och en sak är säkert, min älskling är mycket bättre på det! ;-) Tog lång tid innan det tog sig men nu jädrans vad det brinner!!

Trevlig valborg alla mina läsare, mina tankar är extra mycket hos min bästa vän idag/ikväll..
Alexandra

Pricktest får han vänta med till hösten/vintern för att få ett säkert resultat när allt med pollen osv har lagt sig, för allting skulle i så fall ge utslag, har själv allergi och till 99% har Isac det också, men jätte jobbigt är det, särskilt för dem små!! hoppas han mår bättre snart...

Farmor

Tänk efter ordentligt innan du får städdille :).

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress