Nu är lillebror här!
På bedömningssamtalet i tisdags bestämde läkaren att jag skulle bli igångsatt under onsdagen. Vi fick tiden klockan åtta. Vi var väldigt spända men kände att allt blev så smidigt med allt eftersom det blev planerat. Lämnade barnen på skola och dagis på onsdag morgonen, körde upp mot sjukan och ställde bilen hos mamma. Sen tog vi en promenad upp till förlossningen, där blev vi mottagna av världens gulligaste personal! Fick göra Ctg kurva och sen efter 1 timme kom läkaren Pernilla och barnmorskan Ditte in och sa till oss att vi skulle gå till ett förlossningsrum.
 
Väl där tog de hål på hinnorna, kopplade på en ctg kurva och gick därifrån. De tog hål på hinnorna 9.20 och det var såå äckligt. ;-) 
Här låg jag och väntade på att värkarbetet skulle börja, älskligen satt bredvid och vi småpratade. Ditte kom in 10 och tog bort ctg kurvan, jag gick på toa och sen dansade loss lite till Bandit rock på radion, hände inte ett skit! 10.20 kopplar Ditte på droppet och redan efter tio minuter så blev värkarbetet ordentligt igångsatt! Sen gick det undan!! (Klockslagen som kommer nu har jag bara på ett ungefär rätt på.. ) Men iallafall kvart i elva så har jag ont hela tiden, mår fruktansvärt illa men tycker det ändå fungerar ok. Får då prova lustgasen och den tyckte jag först var skit men inte sen! Blev min andra hälft! ;-) Ditte förbereder allt så att allt är klart inför förlossningen och är inne hos oss hela tiden i stort sätt. Fem över elva säger jag att jag måste kissa, hon ville då kolla hur mycket jag har öppnat mig för att kunna låta mig gå på toa. (Annars skulle de tappa mig)  Är då öppen 5 cm. Shit detta kommer ta tid tänkte jag, jag som har sån jävla smärta!!
Kändes som jag skulle svimma, kräkas, svettas ihjäl, frysa på en och samma gång!! Hade en underbar man som baddade pannan på mig med kallt vatten, höll om mig och verkligen var med mig hela tiden! =)
Ska iallafall försöka gå på toa då mellan fem och tio över elva, men när jag ska försöka resa mig upp så känner jag att näää nu kommer han! Så det skrek jag ut, att nu kommer han och la mig ner och försökte andas igenom värkarbetet. Skippade lustgasen därifrån för den hjälpte inte! 
Det kom in en bm till då, och jag krystar två gånger så är vår lilla kille ute! 11.20 föddes han. =) 
 
Jag gick inte sönder, mådde väldigt bra och vår bebis tog tutten på en gång. =) Vilken lycka! Låg i 2 timmar och han bara tuttade, jag försökte smälta det som vi hade gått igenom och älsklingen var nog mest bara chockad! 
Ditte kom in och mätte och vägde honom och innan hade jag och älsklingen gissat och jag gissade på högst 3400 gram och 52 cm och älsklingen 3600gr och 51 lång. Och vad fel vi båda hade!! Vår lilla kille vägde 3760 gram och 49 cm lång! Så vi fick en kort och tjock liten pojke. =) 
Fick in brickan med fika, och gisses vad gott det var!!


Jag satte mig sedan på sängkanten, en liten stund och kollade om huvudet var med på att resa mig upp vilket gick bra. Gick på toa, duschade och gjorde mig fräsch för att flyttas över till BB. Väl inne på BB så myste vi massor  och där började vi kontakta nära och kära att vi nu fått vår son. =) Bröderna och mina föräldrar kom upp och hälsade på, vilket var riktigt roligt. =) sedan åkte de hem och älsklingen följde med dem hem oxå. Kändes genast mycket tomt, men Frida kom upp en snabbis så jag fick någon att prata med en stund. 



Sköterskorna på BB var hur gulliga som helst, vi pratade mycket om hur min förlossningsdepression med A hade varit, hur jag upplevde att denna förlossning hade gått och vi pratade och pratade. Kändes så bra!! För det vart väldigt intensivt men det kändes/känns väldigt bra. Under natten var lilleman väldigt ledsen/ missnöjd, han var väldigt gasig i magen så han fes och rapade en massa. Men han somnade på min arm vid halv tre och då sov vi fram till sju, sedan åt vi frukost och läkaren kom in och undersökte bebis. 

Vi fick åka hem och vi tog en liten promenad ner till mamma, hon skjutsade hem och och vi var hemma till halv ett igår. Var så skönt att komma hem!! Men vår lilla bebis var så missnöjd igår, inget hjälpte vad vi än gjorde! Och jag hade ont.. sa ifrån om besök och vi var själva hela familjen istället. Halv elva igår kväll kom mjölken igång, bebis åt och somnade som en gris i sin vagga. Där sov han hela natten! Den som sov mellan oss var Alvin, tror han ville känna sig lite liten igen!
 
Idag har vi haft besök större delen av dagen, är helt slut nu och kände nog att 3 besök på en dag + ett besök på sjukan var för mycket! Han hade gått ner till 3500 nått... och det var helt ok. De stack honom 4 gånger för han ville inte ge ifrån sig blod till pku testet men han var inte ledsen så det kändes skönt! 



 
Så nu är vår efterlängtade lillebror här, och vi velar mellan namnen fortfarande men vi tror att det är en liten Vilde!
Vi tar gärna emot besök men har vi sagt ifrån så tjata inte, vi vill njuta lite av att bli fem i familjen och försöka smälta det lite! Ni alla ska få träffa Vilde men som sagt fråga gärna men tjata inte! 
Massa kramar från oss!
Karin

Ååå vad mysigt!!!
Hade också Ditte och tyckte hon var helt underbar :)
Njut nu!
Många kramar

Linda

Åååååå jag blir sååå varm i hjärtat när jag ser bilderna. Va Fin han är. :) Ta nu hand om varandra . Kram till hela familjen. <3

lisa

Vilka fina bilder! han är jättefin! Kram från oss

jos

Underbart :-) då blir det barnvagnsmaffia fika snart då ;-)

Anna

Ohooooooooo så mysigt!!! Vilken sööööt krabat ;) och vilken underbar familj du har <3 Skönt att allt gick bra och att du är ok!!!! Ps. Hoppas ni kommer till Björns i morgon så att jag får sniffa bebis ;) kram till hela familjen!!! <3

Anneli

Grattis till er, vad mysigt det ser ut. Jag kommer och hälsar på när det har lagt sig lite om det är ok. Kram

Farmor

Vilken härlig liten krabat vi fick "sniffa" på. Tack för att vi fick komma.
Kram till er alla

Emma - Mamma till Theodor

Åh så fin han är, stort grattis! Kommer gärna och hälsar på och träffar den lilla krabaten, njut nu! :)
Kram till er alla <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress