Gott Nytt År
Idag är det nyårsafton och det innebär en årsresume. =)
 
 
Januari
  Januari innebar vår Bröllopsdag, vi har nu varit gifta i 8 år. 8 underbara år. =) Var även föräldraledig med Vilde och började på babysim med honom något som han verkligen tyckte om. =)
 
Februari
 Februarimånad innebar födelsedagskalas. Först som stod på tur var Olle som fyllde 1 år, sedan vår lilla Alvin som fyllde 6 år. =) Under februari åkte vi mycket skridskor och umgicks med varandra, jag började även att springa och målet var att klara av vårruset.
 
Mars
Under Marsmånad så blev Vilde sjuk, han fick problem med andningen så vi åkte fram och tillbaka några vändor till sjukhuset för att han skulle få inhalera, tillslut hjälpte det. Jag och Alvin tog långa promenader både till förskolan och när vi var lediga. Jag kämpade på med springningen och det gick bättre och bättre. Kevin klämde sitt lillfinger på skolan pga att han fick en stor sten på den... men det gick bra, inget som var brutet och det läkte fint men det syns att han har skadat lillfingret fortfarande.
 
April
Under April månad fyllde min älskling 35 år, jag ordnade en överraskningsfest åt honom och han hade inte en aning om det, snacka om överraskad han blev!! Vi åkte även till Gustavsvik över några dagar, hyrde en stuga och bara badade. =) Var jättemysigt att komma iväg!
 
Maj
Majmånad innebar snöfritt och vi lekte mycket i lekparken i närheten av där vi bor. Jag sprang även vårruset på en tid ca 40 min, hade gått bättre om det inte hade varit så mycket folk som inte höll sig där de skulle! ;-)
Simon & Sheri kom även hem från USA så vi hälsade på där en hel del! =)
 
Juni
Juni kom och det blev dags för skolavslutning, Alvin slutade förskolan och Kevin 2 klass. =) Vi var både på avslutningen på förskolan och skolan. 
Jag, Frida & Linda åkte Birka båten under en helg, vi firade att Frida hade fyllt 30 år och sen övveraskade vi Linda med en möhippa på båten, gisses vad förvånad hon blev! <3
Midsommar kom och vi firade hos mamma & pappa, vi dansade runt midsomarstången och sen grillade vi. =)
Midsommardagen var vi hos Agge & Conny, vi grillade och hade ölmöte. 
Jag skrev in mig på Viktväktarna och började min kamp emot kilon.
 
Juli
Juli innebar många födelsedagar. =) Först Kevin som fyllde 9 år, han hade bestämt Angry Birds tårtor som vi smaskade på. <3
Vilde fick Vattkoppor och mådde riktigt dåligt, han hade feber och tyckte det var jobbigt i värmen! 
Min bror fyllde 25 år och vi åkte för att fira honom. =)
Min mamma fyllde oxå år så vi åkte dit och hade det trevligt ihop med dem och brosans familj. 
Vi åkte även på en minisemester över två nätter på Småängens camping. Vi badade, spelade kort, åt gott och hade det trevligt. 
 
Augusti
 
 
Augusti njöt vi av värmen, vi var ofta på Kolmården och det var riktigt roligt för oss alla! Jag åkte Sjörövarskeppet ihop med Alvin och det gör jag aldrig om igen! ;-) 
Vi grillade en massa och bara njöt. 
Den 29 fyllde världens bästa Vilde 1 år!! Vår 3 lilla pojke blev ett år och det firade vi med att åka till kolmården, sen på helgen kom alla hans kompisar och släkten hit för att fira honom. Vi hade fixat en tårta med hans favoriter på nämligen Babblarna. <3
 
 
September
September innebär jobbdags för mig, älsklingen gick på föräldraledigt så Vilde fick vara hemma en stund till. 
På helgerna var vi i stort sätt bara ihop med varandra, vi gjorde lite dagsutflykter men annars var det hemma som var bäst!
kevin började spela gitarr vilket han har tyckt varit väldigt roligt. 
 
Oktober
 
Oktober/september var vi hos brosan en helg, vi firade Wilma som fyllt 4 år. =) Barnen & jag åkte fyrhjuling och det var riktigt skoj!
Vi var på klädbytardagen i kyrkan och där hittade vi rätt mycket kläder till alla 3 barnen. =)
 
November
November månad innebar födelsedagsfirande av mig! Jag fyllde 30 år och hade en rocka billy fest (tjejfest) samma dag som jag fyllde, dagen efter kom familjen och firade mig. Fick väldigt mycket fint! Jag ahr världens underbaraset vänner & familj. <3
Jag, Frida & Linda var och såg på Stiftelsen när de spelade här i stan, jävlar vad de var bra!
 
December
Decmber månad har bjudit på mycket, har bakat en massa, jobbar typ ihjäl mig, dåligt samvete för att jobba heltid och ha så lite tid med barnen, glädje i form av så fina vänner jag har. 
Vi har varit hemma hos Robban & Katja på middag & fika. 
Julafton innebar att vara hos min bror med hans barn, var riktigt roligt & framför allt mysigt. 
...........
 
Det nya året ska firas in ihop med mina föräldrar och totalt under 2013 har jag gått ner 16 kg med hjälp av viktväktarna, så 2014 innebär att jag ska gå ner minst 12 kg till. 
Under 2013 har jag förstått vilka som är mina riktiga vänner, har inte så många med de jag har har jag valt att hålla i hårt!! <3 Jag har även under 2013 valt bort vissa människor eftersom de stjäl så mycket energi av mig, och det är jag inte ledsen för.. var det i början men nu mår jag så mycket bättre och är starkare!
 
GOTT NYTT ÅR PÅ ER! <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress