Vardag igen
Hej min vän, är allt bra? Vi har det fullt upp konstant hela tiden, den som säger att man bara är ledig när man är föräldrarledig den vet inte vad han/hon pratar om! Bloggen ligger verkligen i kläm, hade appen på phonen funkat så hade jag bloggat oftare men fortfarande så går det inte.. 
 
Sportlovet gick i rasande fart, vi var på handboll (Kevin spelade), middag hos goa vänner, fika hos vänner, massa bus och lek med familjen. Så vi har haft ett bra lov. =) Vilde blev dock dålig i magen i torsdags, vet inte varför riktigt... han är fortfarande inte bra, men bättre. Men just nu så äter han laktoskost och inga fibrer direkt. Jag hoppas att det är tänderna som spökar och inte den där jäkla laktosen! 
Han har även börjat sova i spjälsäng då han reser sig upp i sängen, kändes rätt ok ändå att ställa in sängen på lägsta nivån. Dock så kändes det förjäkligt när vi ändrade från liggdel till sittdel i vagnen! Nu är det verkligen verkligt, jag har ingen liten bebis längre... men han kommer alltid vara min lilla bebis!!
 
Dagen idag har vi månadshandlat, så skönt att fylla på skafferiet och frysen. Älsklingen har även städat här hemma, jag har plockat, tvättat, rensat ur och gjort iordning i ett skåp som jag har mått lite dåligt över. (Ja, jag mår lite dåligt av att det är oordning i mina skåp!)
Jag och barnen tog en promenad i solen till Maxi för att köpa paket till ett kalas som Alvin ska på i helgen, var ju så skönt i solen! Vill inte ha någon snö längre utan en masa sol, vår och inga baciller! 
 
Blev en fika med bästa vännen nu ikväll och vi pratade massor, märktes att vi inte hade setts på 1 vecka. Hehe 
Drack kaffe och såg Familjen Annorlunda, jag kan inte låta bli att tycka att det verkar rätt mysigt att ha så många barn, men jag är inte skapt för att ha så många barn. ;-) Tror man måste vara på ett visst sätt för att det ska fungera, jag har mina 3 älsklingar och det räcker gott och väl! Sen har jag ju mitt yrke oxå, jag älskar mitt jobb, att få arbeta med barn är jag skapt till och jag trivs så bra så därför tror jag att just jag skulle inte klara av en sådan stor familj. Visst jag kan bli sugen (redan) på en liten pyttebebis, men då brukar jag tänka att jag kan känna att jag inte har den tiden för var och en av barnen redan nu, hur ska jag då ha tid om vi hade en fjärde unge? Likaså att jag kommer ständigt längta efter de första veckorna men det stannar ju aldrig där, de växer upp och blir stora de med. ;-) Nej, jag är nöjd över min familj! =) Men jag beundrar de med många barn, de har nått visst. =)
 
 
Vad händer annars hos oss då? Imorrn blir det babysim om inte Vilde blir sämre med magen, onsdag blir det babysång och torsdag mammafika. =) Så dagarna går i ett! 
 
Nej, nu blir det att nanna kudden, Vilde sover så oroligt om nätterna  så det blir int e så mycket sömn om nätterna.
Kram kram
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress