Ögonläkaren
Igår så gjorde vi nog allt på rekordfart, gick upp halv åtta..duschade, käkade frukost, gjorde iordning barnen och sen var Alvin på förskolan tjugo över åtta! Han skulle ha börjat halv nio men som sagt allt flöt på så himla bra!
Efter att jag lämnat Alvin så åkte jag, Robban och Kevin till sjukhuset, fick en bra parkering och när jag kliver ur så kommer en snäll tant och frågar om jag vill ha hennes parkeringlapp. Tack sa jag och fick stå ända till elva! =)
När vi sedan kom in till läkaren så fick Kevin göra en synkoll, nu såg han dåligt på höger öga och bättre på vänster och på BVC så var det tvärtom!! Eftersom det blev dem svaren så fick han droppar i ögonen som han inte tyckte om, han gillar inte sånt! Men han var ändå duktig, vi gick sen ett varv skulle ju vänta i 30 min. Så vi gick ner till kiosken, där köpte vi en varsin tidning och sen gick vi tillbaka. Väl därinne igen så fick han titta i en maskin, och han var superduktig! Kevin är närsynt, men det är så pass lite så läkaren trodde att det skulle växa bort, så just nu behöver han inte glasögon. Han ska tillbaka om ca 1 år, och är det kvar så blir det att prova ut glas. Kändes skönt när hon sa att han inte behövde glasögon för det gjorde ingen skillnad nu och att det brukar växa bort.

Efteråt så åkte vi ner till leksaksaffären, där fick Kevin välja en leksak han ville ha, efter mycket om och men så valde han ett paket med 3 bilar i. Sedan åkte vi  till Mc Donalds, så då käkade vi sen åkte vi hem för jag skulle till skolan.
Så nu är äntligen denna dag över, har varit så nervös och grubblat över detta!! Måste bara få berätta en rolig sak, hahah när vi sitter och käkar så tittar jag för första gången riktigt noggrant på Kevin och börjar skratta. Då frågar han vad det är och jag utbrister: haha du ser ju ut som en ailen!! Hahah utav dropparna så utvidgades hans pupiller så hans ögon var ju svarta!! syns inte så bra på bilderna men lägger upp två stycken.

                                
                                 
Anonym

haha, vad snäll du är :)

Skönt att mosters gubbe inte behöver glasögon just nu ialf...

Ni får ta och komma ut en dag så vi kan ses igen ..Det var ju ett tag sedan ..

Kram

Sofia

Vad skönt att Kevin slipper glasögon i nuläget...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress