Fredag
Hm vad har hänt sen vi kom hem?? I onsdags var vi hos mamma och pappa, vi grillade och hade det trevligt. Igår så åkte vi till stan, där inhandlades lite kläder till killarna. En varsin pyjamas, tröjor och byxor. Blir perfekt till hösten! Dock blev Kevins pyjamas för stor så den bytte vi idag. Sen köpte vi med oss sallas från Paus, det är ju såå gott där!! På eftermiddagen så åkte jag och barnen till syrran eftersom hon fyllde år sen åkte vi hemmåt och storstädade och efter ett tag kom mamma o pappa hit och fikade.  Idag tog vi en promenad till maxi för att byta Kevins pyjamas.  Det var en skön promenad men himla varmt, skönt att det fläktade lite ibland. Alvin ramlade ur vagnen på väg till Maxi... han ställde sig upp i vagnen och jag stannade vagnen långsamt o då föll han över och slog sig. Lilla gubben!! Så nu är han blåslagen runt ögat.  På vägen hem så körde Kevin ner i diket och ramlade med cykeln men som tur var så slog han sig inte. Vid tvåtiden så träffade jag och barnen Frida, vi åkte hem till hennes mammas land och fikade lite. När vi kom hem så lagade jag mat, idag blev det kycklinggryta och potatis. När jag skulle ta fram kycklingen så snodde Alvin ett glasspaket så när jag tar det ifrån honom så fick Kevin det i ansiktet, dock inget som jag märkte men han blev ledsen och sprang därifrån. Jag sprang efter och när jag väl fick  tag i honom och fick trösta honom så hade han fått ett hack på ögonlocket av glasspaketet. Han blödde inte så mycket men det ser inge roligt ut om jag säger så. Kände mig som världens dåligaste mamma just då!!!  Efter ett tag så gick det över på Kevin och han ville bada med Alvin så då gjorde de det och sen när de hade badat så åt vi mat och sen blev det bolibompa. Nu så ska barnen sova men jag hör dem fortfarande i sovrummet.. ska till min bror imorgon, han fyller år på söndag så då ska jag och barnen fira honom.

Pyjamas Grön Nattplagg Blå
T-shirt Grå Dessa kläder följde med oss hem o lite annat. =)
tessan

åh killarna har verkligen haft otur =/

fina kläder =) kram

Mia

Ja usch man känner sig så dum när man har råkat ut för såna missöden, men en olycka händer så lätt. Han förstod ju att det inte var med flit.

Inte för att det är samma sak, men jag får i alla fall jättedåligt samvete om jag råkat trampat katterna på svansen. Då vill jag be om ursäkt typ 1000 ggr, men det förstår ju inte de.

Kakan

skitfina kläder!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress