Tankar...
Har så många tankar som bara flyger runt i skallen på mig... hur ska jag orka, hur ska vi klara oss och vad ska vi göra?? Asså när älsklingen började plugga så visste vi att det skulle bli väldigt tajt med pengar varje månad men att ha det såhär trodde jag aldrig. Vi har inte råd med någonting och då menar jag verkligen det. Detta gör att jag mår skit, folk säger att du ska inte säga nått du skulle bara veta hur vi har det o bla bla bla. Men jag skiter i vad folk tycker jag är inte van att aldrig kunna handla nått, inte ens tanka min bil full varje månad, oroa mig över om jag kan köpa julklappar till mina egna barn osv osv. Så det hjälper inget av att få ett svar om att jag ska vara glad över att vi överlever och har mat på bordet. Vill inte höra sånt skit!!
Många tankar flyger runt i skallen och det handlar om jul och januari, ska vi ha råd att baka allt som vi brukar? Ska jag kunna köpa julklappar till ungarna? Vart ska vi fira jul i år? Älsklingen vill vara hos sina föräldrar i år eftersom hans bror kommer hem, det kan jag förstå och är oxå sugen på det. Men samtidigt vill jag träffa min bror!! Jag och min bror har firat varenda jul ihop och det vet jag inte hur jag ska kunna stå ut med att inte göra i år. Nyåret har vi inte råd att fira så det blir väll som vanligt hemma, har varit hemma nu några år och är jävligt trött på det!! Kan inte bara inbjudningarna hagla över oss?? Näää känns som människor har glömt bort oss, hade så många vänner förut som jag knappt har någon kontakt med nu. Är det fel på mig?? Är det jag som stöter bort dem eller vad faan är det?? Något fel måste det ju vara.. kan ingen bara vara ärlig då o säga åt mig att sluta eller att jag sårar någon om det är mig som felet ligger?? Förlåt om jag skriver detta men jag måste få ur mig alla tankar. Skolan ska vi inte ens prata om, allt känns så meningslöst just nu.
Anneli

Det är inget fel på dig eller din familj gumman. Jag är glad att jag har fått lära känna er. Det är tur att du finns så jag har någon att prata med när jag behöver. Du ställer alltid upp men du är ju min ängel eller hur  Med skolan håller jag fullständigt med om just nu men vi får stötta varandra. Kram

Jenny

Håller med om att det är jobbigt när folk säger att man ska vara tacksam över att man har mat på bordet och så. Inget man vill höra. Jävligt trist när man aldrig kan unna sig någonting utan ständigt måste räkna varje krona. Inget fel på dig gumman. De som inte hört av sig är inga riktiga vänner. kram

Alexandra

Jag vet hur det känns :-( känns som att vi också jämt vänder på slantarna för att det ska gå runt, o ja, kring jul är det VÄRST!! Denna press som man har dag ut o dag in heeeela december!! :-( Kram på dig**

Karin

Usch ja...brist på pengar...

det är helt okej att klaga! Gör det!

Den där skiten med att man ska vara glad för att man åtminstone har det och det...visst det är sant men att leva tajt är jobbigt! Håll ut!Det löser sig...det brukar det göra av nån anledning...

Sofie

Förstår hur det känns är typ i samma situation just nu. Ta hand om dig gumman Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress