Hemma o vabbar

Eller när man studerar så får man inte vabba, som tur är så har jag självstudier idag och igår. Kevin är hemma och är sjuk, han har inte haft någon feber sen natten till i måndags men han är täppt så därför får han vara hemma. Men imorgon så får han gå till förskolan igen, han är tillräckligt pigg så jag tror han klarar det. Imorse när jag skulle lämna barnen så snöade det massor och det gör det fortfarande så idag ska älsklingen hämta Alvin på förskolan.  När ska denna snön sluta liksom??

I söndags så gjorde jag leverstuvning, blev jädrans gott!! Medan jag gjorde det så var älsklingen och Alvin på stadsmuseet tror jag... och tittade på ett 50 meters långt tåg. Alvin tyckte att det var superskoj! =) Igår så myste jag och Kevin hela dagen, sen blev det att fixa lite här hemma och mysa med barnen. Pluggade en massa igår, så idag har jag bara trettio sidor kvar att läsa till litteraturseminariet imorgon, men mitt problem är att jag inte förstår vad jag läser. Blir bara stressad av allaböcker och då fattar jag inte... men jag tror jag har ett litet hum om vad det handlar om. Snart ska jag börja laga lunchen, Kevin fick välja så det blir spagetti och köttfärsås, hans favvorätt så jag hoppas att han vill äta. Han har ätit väldigt dåligt på flera dagar så jag hoppas han äter nu.

Ikväll blir det att greja här hemma och sen bara mysa med barnen. Innan dess ska jag laga mat, läsa klart boken, fixa med tvätten, måla spegeln och diska.. hehe se om jag hinner allt!! Nej bjuder på lite bilder från helgen.


Kevin och Alvins nya passion är att ligga i vår säng och läsa. Har alltid läst för dem men inte såhär mycket som just nu. =) Blir glad över att de har samma intresse som mig och älsklingen.


Alvin tittar på tåg

 

Jenny

Hej gumman

det verkar som om många är sjuka.

Jag själv är sjuk och banen har varit, men wilma verkar få febr nu. O ingen av barnen har ätit på flera dagar nu. Dom har fått i sig proviva och isglass. Hoppas att det kommmer igång snart för våra barn. Kram

Kakan

leverstuvning huh! och det äter ni frivilligt :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress