Saga

Igår så hade vi en trevlig eftermiddag/kväll. När jag hämtade barnen så kom även älsklingen dit direkt från skolan. Barnen bråkade ingenting utan följde med utan protester och när vi kom upp mot hagaskolan så tog älsklingen Kevin i handen och så sa han att jag och Alvin kunde gå hem. Vi gick hem och sen kom de andra hem och då hade de köpt med sig semlor!! =) Barnen vart överlyckliga och jag med! Vi fikade på semlor och sen grejade vi lite här hemma. Älsklingen gick till affären för att hämta ut ett paket och då passade jag på att laga lite mat. Alvin somnade vid fyra tiden och sov fram tills sex då jag väckte honom... han är rejält trött efter dagis varje dag och igår hade han somnat vid mellanmålet. Han hade lagt ner huvudet på bordet och bara somnat!! Vad gullig han är. hehe Vi åt pasta och en sås med kyckling i. Alla tyckte det var jättegott och det är sällan som Alvin äter upp allt men jodå han åt. =) 

Sen badade ungarna och då passade jag på att städa undan lite. Efter badet så skulle vi läsa saga och det blev två stycken, de är värsta bokslukarna just nu och det tycker jag är väldigt roligt. Efter sagan så myste vi bra länge och sen fick jag en ide att jag skulle prova om de kunde hitta på en saga själva så jag började säga: Det var en gång.. en fortsatte Kevin och sen Alvin. De var ju jätteduktiga på det!! Det blev med både monster, transformers, människor och troll. Det bästa de sa var när kevin sa: Och så dödade transformersen monsteret. Heheh Då svarade Alvin: Och då gick monstren hem till monsterhuset i skogen!! Hahahha Kommer fortsätta låta dem göra sagor och någon gång ska jag även skriva upp den. De tyckte verkligen att det var jätteroligt.

Nu sitter jag och avnjuter en kopp kaffe innan jag ska sätta fart med studierna, hemmet och tvätten. Jag tror att denna dag kan bli riktigt bra. =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress