Helt snurr i huvudet!!

Gick på introduktionen i måndags, kom hem mera förvirrad än innan.. likadant igår var på tvåföreläsningar och fattar inte ett skit. Det jag blev snurrig om var:

*För det första så måste vi skriva själva,
* för det andra så får vi inte använda samma metod om det redan finns en uppsatts om samma ämne
* för det tredje så får vi inte kontakta läraren om hjälp för de är så underbetalda och så många som ska skriva på en gång!!

Faan vad sur jag blev när de sa det sista, asså det är inte vårat jävla fel att vi måste skriva själva!! Har man valt att vara handledare så får man väll ställa upp??!!

Har ägnat nästan hela dagen åt att leta uppsatser om det ämnet jag har tänkt mig, hittade en massa uppsatser men inte någon med samma problemformulering. Antingen har jag sökt fel eller så har jag en jäkla tur. Har även skrivit ett PM tills imorrn då vi ska ha kontakt med gruppen och handledaren.Har även reserverat böcker om ämnet om jag nu får skriva om detta. Får se vad handledaren säger imorrn.
Har  börjat göra upp listor om vad som skall hinnas med varje dag med skolan idag stod det:
* Skriva PM
* Söka litteratur
*söka uppsatser
* Fixa en lista på kurslitteratur som jag ska sälja
Jag har hunnit med allting och det känns riktigt bra! =)

Nog pratat om skolan nu, igår var barnen lediga vilket kändes skönt. Vi myste massor under förmiddagen och så passade jag på att bädda rent i sängarna, tvätta och bakade kolakakor. Heheh alla i familjen älskar dom så de är snart slut, får baka mera till helgen!

Idag har Alvin haft maskerad på dagis, han var Darth Vader och de hade gått runt till alla avdelningar och skrämt alla. Heheh en rolig grej! =) De hade druckit blod med fingrar i. Hehhe
Jag och Kevin passade på att åka upp till mamma en sväng, skulle nämligen låna en springform så jag kan göra 2 stycken kladdkakor. =) sen fick han spela wii utan att brosan störde och jag började plugga samtidigt som jag lagade leverstuvning till middag. Barnen älskade det, dock är Alvin väldigt trotsig när det gäller maten.. han går ifrån, kommer tillbaka och håller på med allt annat än att äta. Men inga barn svälter så jag är inte orolig.

Imorrn är det dags för skolan igen och barnen ska till dagis/skolan, imorrn är det Kevins tur att ha maskerad. =)
Jag är så glad att jag har mina fina grabbar även om jag blir galen på dom ibland. Vet inte vad jag skulle göra utan mina pojkar! Förresten, är det ingen som vill komma i helgen på lite kalas?? Ingen som komenterat ju... hehe

Mamma

Jodå vi kommer ju!!!!Men det visste du ju redan,Kramizz

Svärmor

Vi med kommer och det visste du också. hahaha.

Tänkte på en sak vad gäller Alvins spring vid matbordet. Tala om för honom att man bara får gå från bordet om man ska t.ex. kissa. Om han går ifrån för att göra något annat, utan lov, så ställ undan hans tallrik. Han blir nog vansinnig den första veckan eller månaden men till slut går han inte i från bordet om han fortfarande är hungrig.

Det viktigaste är att ni är konsekventa, så det ska gälla alla som sitter vid samma bord, om du förstår vad jag menar. Sätt telefonen på ljudlöst så ni inte hör att det ringer så slipper ni vuxna också gå i från bordet. :):):)

Kram

Alexandra

Isac är PRECIS likadan när det gäller matborden, har ska upp o grejja fram o tillbaka...skit jobbigt..Hade gärna kommit men det fattas lite slantar för det tyvärr :-/ kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress