Bad
Nu badar Alvin o jag sitter vakt... kan inte påstå att toastolen är speciellt skönt, den är hård!! Men jag vill ha koll på barnen när de badar så antingen går jag fram och tillbaka hela tiden eller så sitter vi vakt i badrummet. Jag hoppas Alvins smutsiga fötter blir rena... hur mycket jag än duschar dessa fossingar så blir de inte rena alls.. det är nackdelen när han älskar att gå barfota!

Dagen idag går i lugnets tempo, skulle kunna somna när som helst. Blev rätt sent igår, var hos Linda & Claudio och grillade. Vi gjorde mat för ett helt kompani, så idag lär de äta rester! ;-) Kom hem vid tio tiden och då fick barnen sova, själv försökte jag hålla mig vaken men utan att det gick!
Vaknade åtta imorse och familjen låg väldigt länge i sängen och myste. Jag njuter som bara den att ligga och hålla om min älskade familj och lyssna på vad de har att säga. =)

Har sedan myset i sängen gjort väldigt lite idag... handlat, städat och plockat. Inte mycket mer än så.. eller jooo jag har ju lagat mat oxå! ;-) Men jag anser mig inte duktig bara för att jag städar, lagar mat eller tvättar. Det ÄR min vardag, något av det gör jag varenda dag. Jag anser mig duktig om jag exempelvis gör 7 sorters kakor, rensar hela lotten, grillar (för det gör gubben oftast), går i skogen flera timmar.

Ska till Frida en sväng sen vid sex, ska bli skönt att komma hemmifrån lite. Jag sköter badningen nu så får älsklingen sköta nattningen! ;-)

Tisdag börjar jobbet igen, samtidigt som jag verkligen inte vill så kan det vara skönt med rutiner. Jag älskar rutiner och lever för dem! Men anser att under semestern släpper man på alla rutiner och det har vi verkligen gjort! Funderar starkt på att ändra vissa delar i mitt liv från och med tisdag oxå. Som min vikt, jag hatar min kropp. Jag blir äcklad och nu fasiken får det vara nog, jag ska ner och det ska ske i och med vardagen kommer tillbaka. Varje rast jag har på jobbet ska jag ta 30 min rask promenad så får jag in lite motion oxå och sedan lägga om kosten totalt. Blir inge godis, läsk, fika, fet mat, ja allt sånt. O denna gång ska jag ha karaktär nog att klara det, jag klarade det för exakt 6 år sedan då ska jag klara det nu med!

Jag har redan börjat shoppa loss på julklappar på tal om någonting annat, och i september ska jag till Ullared och då ska det handlas! =) Längtar som en toka! Alvin vill ha ett Nitendo Ds i julklapp så vi får väll se vad tomten kommer med. ;-) Han tar brosans Ds hela tiden och sitter länge med det.

Nej nu vill inte Alvin bada längre, måste sluta.
tessan

jag ska till ullared i okt =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress