Sjuk Kevin

Igår på jobbet ringde Kevins skola och berättade att Kevin hade vattkoppor! Im my as, säger jag bara!! Han har absolut inte vattkoppor då han hade det för flera år sedan o då rejält! Det han har låter som influensan, vi har haft kontakt med vårdcentralen och 1177 och båda sa virusinfektion. Kevin har frossa, ont i kroppen, förskyld och feber. Javisst ja, prickar oxå på hals, lite på ryggen o magen. Men absolut inga koppor!

Robban fick gå och hämta barnen igår då jag inte bara kunde släppa allt, jag stängde igår o därför kunde jag inte gå hem. Likadant idag så öppnade jag o då fick Robban vara hemma med barnen. Imorrn ska han till skolan o jag vabba, men Alvin ska till dagis o leka lite eftersom han behöver det och Kevin behöver vila. Men han ska absolut inte gå de tiderna han skulle ha gått, utan jag kommer hämta honom direkt efter lunch.

Robban är i skolan nu, han missade sin labb igår så han får ta igen den nu ikväll mellan 17-21. Skönt att han kan ta igen den direkt, behöver inte jag ha dåligt samvete över att han missade den.

Tycker så synd om barnen när de blir sjuka, och Kevin är riktigt dålig.. han äter knappt något men vi försöker få i honom lite grann. Nej, ska se på film nu med barnen o mysa med dom innan de ska sova.

En härlig bild från i höstas på mammas pojkar!

Johanna

Hoppas det ger sig snabbt! Men inte helt konstigt ändå att de misstänkte vattenkoppor då det finns flera fall av det på skolan just nu. Våra har ju oxå haft det men min ena lillasyster har haft det två gånger så man ska väll aldrig säga aldrig men jag är inte vidare värst orolig! Å Emilsson har ju inte haft det så han kan ju egentligen gärna få det.



KRAM!

Jenny

Usch vad tråkigt att dom är sjuka!

Kan det inte vara schalakansfeber då? det går på vårat dagis... Men då borde iuförsig både VC och 1177 sagt nåt om det...

Hoppas ni kryar på er snart!

Kram

Sandra med zack och zigge

Värkar vara något som går är 3 st som är hemma med "vattkopper " för andra gånger på zigges förskola. Men dom har även fått höra att man visst kan få det två gånger men det är inte så vanligt. Själv har jag inte en anning då ingen av mina haft det. Men ovasätt vad Kevin åkt på hoppas jag att han kryar på sig snabbt alltid tråkigt med sjukdomar.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress