3 dagar kvar till bf...
Hej min vän!
Jag vet, det är ett jäkla tjat om denna lilla bebis men vill ju inget hellre än att han kommer ut nu! Igår tog vi det lungt, sen vid ett tiden släppte jag av älsklingen och grabbarna vid Mediamarkt medan jag åkte vidare för en sista koll med bilen, och den såg bra ut nu. Så jädrans skönt!
 
Åkte hem till mamma & pappa, älsklingen slog källarkullen åt dem och jag stod nog mest och hängde på krattan, svettades ju nästan ihjäl! Som pappa sa när han kom: Har vi en strandad knubbsäl/valross här? Hahaha jag gick i bara bikiniöverdelen och mysbrallorna. =)
 
Lagade lite mat och slängde på grillen, blev potatispaket med flärre och majs. =) Mumma!! Det gick hem hos alla förutom Alvin då, men han äter ju inget i vanlig ordning! Men måste få berätta något gulligt! Jag bad Alvin att duka och han for in, kom ut igen och behövde papper och penna. Vi fick honom och Kevin att gå in igen för att duka och sen fick de papper och penna. Kevin & Alvin gjorde bordsplaceringar åt oss! =) Kevin skrev och Alvin la ut dem. Gisses vad gulligt tyckte jag!! =) Och jag vet inte vart han har fått det ifrån, för det har vi aldrig haft här hemma. 
 
Idag har vi inte gjort så mycket, gick till parken med barnen.. skulle ju ändå handla lite så det var ju perfekt att slå två flugor i en smäll, eller snarare tre. ;-) Jag fick mig en liten promenad, varorna inhandlade och barnen lekt. =)
 
Väl hemma igen gjorde vi inte så mycket, låg i sängen och spelade wordfeud och läste tidningen, sen började älsklingen med maten och idag blev det göteburgare. Satan vad gott det är!! =) Medan han lagade mat och diskade så städade jag, först tog jag toaletterna, sen dammsög och torkade jag golven. Gav blommorna vatten och sen om det inte vore nog så började jag röja i barnens rum. Så nu har de det fint i ca 1 dag eller så. ;-) Vi kör ju med att de ska städa deras rum men det blir lätt att de bara slänger upp allt på deras hyllor, så det måste vi bli lite bättre på! 
Städningen tog nog allt som allt 3,5 timme!
 
Vi avslutade kvällen med att spela Uno, vilket hela familjen uppskattar. =) Vi la barnen redan vid åtta idag istället för halv nio/nio, vi måste ju börja komma in i lite rutiner inför nästa vecka! Jag och älsklingen såg på film och käkade en massa frukt, nu ligger han och sover och jag kan inte somna.. kan nog bero på min powernap på 20 min förut.. 
 
Idag ligger Helena på förlossningen så inatt hoppas jag på att de får se sin prins. =) Nu är det nog bara jag kvar som inte har fått än.. det suger lite om jag ska vara ärlig men ändå inte, jag får ju se min lilla prins snart ändå ju. =) Men dagarna bara sniglar sig fram nu.. måste se till att vara sysselsatt annars bara jag ligger och stirrar in i väggen!!
 
Älsklingen var sugen på att gå på marknade imorgon, men jag vet i hundan.. visst det sägs ju att det kan dra igång om man går men trängas bland en massa idioter är inte min grej! Men vi får se! 
 
Känner mig fortfarande väldigt låg, svarar väldigt sällan i telefonen då jag inte orkar prata med någon.. som jag skrev häromdagen, ta inte åt er!! Jag gör saker som jag vet jag mår bra av just nu, så tjata inte på mig om att ses.. vill jag ses så säger jag till. När bebis väl är ute, så är alla välkommna. =) Men just nu vill jag mest bara vara själv. Och ni... jag vill inte ha något tjat om: har bebis kommit än osv.. för det är påfrestande för mig nu! Jag hör av mig när bebis är ute, förhoppningsvis kommer han nästa vecka. 
 
Nu är klockan halv tolv, så snart är det bara 2 dagar kvar till bf... väldigt nära nu!
 
Ska även uppdatera listan för er: 
 
Mamma: 4/8 3780 gr 53 cm
Lena B: 4/8 3520 gr 52 cm
 
Anna B: 8/8 3680 gr 52 cm
 
Agge:14/8 3380 gr 52 cm
Cecilia: 14/8 3420 gr 51 cm
Pamela:14/8
Lisa: 14/8
 
Annelie: 15/8 4100gr 53 cm
 
Jos:16/8
 
Emma: 20/8 3420 gr 52cm
 
Anna & Maggan 21/8 
 
Helena: 22/8 3250 gr 54 lång
 
Älsklingen: 26/8 3500gr 53cm 
 
Alvin: 27/8 
 
Kevin: 31/8 
 
Kram på er!!
tessan

snart kommer den lille och du får mysa massor =)

jag gissar på den 22/8 3730g och 52 cm lång :)

kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress