Hej Lillebror!
Magen den växer och växer, det tär lite på mammas kropp just nu.. kan inte sova ordentligt utan är ett helt projekt att vända sig i sängen, att resa sig upp och konstant kissnödig! Men du är väldigt efterlängtad, och mamma kommer sakna magen och alla rörelser när du väl är ute. =)
 
Var hos BM i torsdags, då var det exakt 1 månad kvar till Bf, och allt såg jättebra ut. =) BM sa att magen hade sjunkit massor och att det kanske inte är så långt kvar.. hm, vågar vi tro på det eller ska du vara lika envis som dina bröder? =) 
 
Mina värden:
Vikt: Skriver inte hur mycket jag väger, så mycket tycker jag inte om min kropp. Men jag har gått upp under graviditeten 10 kg, och det tycker min BM är jättebra, för det är bara bebis och allt med den som jag endast har gått upp.
Blodtryck: 120/80 och det har jag legat under hela graviditeten. 
Symfys: 34, det ligger lite över kurvan men är helt ok. 
Hjärtslag: 158, hade gått upp sen sist då det var 152
Huvudet: Neråt men ruckbart (med Alvin var det ruckbart ända fram till förlossningen)
 
Ska under nästa vecka ta och börja packa BB väskan och tvätta upp alla kläder och sängkläder. Bädda sängarna och göra allt klart. Nackdelen är att tiden går så sakta då!! Men det måste göras, har nu köpt hem allt till bebis iallafall, såsom amningskupor, blöjor och våtservetter. =)
Hoppas nu bara att amningen vill fungera så lilleman blir en liten tjockis, har fungerat bra med brosorna så vi håller tummarna att det går denna gång med. =) Så smidigt att ha med sig maten överallt ju, hehe.
 
Så nu till er uppgift: När tror ni att lillebror kommer??
 
Lite fakta om brosorna. 
Kevin: 8 dagar över, 3280 gr och 52 cm lång. 14/7 2004, onsdagsbarn
Alvin: 3 dagar över, 3330 gr och 51 cm lång.14/2 2007, onsdagsbarn.
 
Så kom igen nu och gissa!!!! 
Farmor

Han kommer den 14 augusti. Väger 3380 och 52 lång
:)

Emma - Mamma till Theodor

Den 20 Augusti, Väger 3420g och 52 cm lång :)

Cecilia

Det syns verkligen att den har sjunkit :) det är ett gott tecken! Hoppas att han är mer punktlig än sina bröder ;)

lisa

14 augusti kommer han..

Jos

Jag tror att han kommer 16 augusti :)

Cecilia

Jag tror han kommer på min BF den 14:e. Tror att han kommer väga 3420g o vara 51cm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress