Snart så..
nu är det inte långt kvar att jobba förrens jag ska få vara hemma med mina älskade barn! Endast 13 arbetspass kvar och jag längtar som en tok att få vara hemma sååå länge med dem! Visst, Kevin kommer gå i skolan ett tag till men att få skicka iväg honom till skolan på morgonen och sedan stå utanför skolan och möta honom varenda dag istället för att stressa, det är guld värd för mig!

Har inte ansökt än om mammaledighet.. jag och älsklingen är lite i ovis där.. jag vill vara hemma ett helt år, vill kunna njuta med barnen nästa sommar oxå för att sedan börja jobba och han kan då få vara hemma, medan han tycker väll att vi ska dela på det och jag är hemma så kort tid som ett halvår... det känns inge bra!! Den frågan måste han och jag sätta oss ner och diskutera.. för jag måste ansöka rätt snart!

Fick igenom min sjukskrivning på försäkringskassan, de är superbra och jag har aldrig haft några problem med dem.. tog 1 vecka från att jag ansökte! =)

Sommaren nu då... hm, det kommer bli väldigt lugn hos oss med tanke på att jag inte kan röra mig som jag brukar, men nått roligt ska vi väll hitta på!! Vi får ta dagarna som de kommer helt enkelt.. kan inte planera just nu vad som ska ske nästa vecka med tanke på att jag inte vet hur min kropp fungerar. Hade velat åka till ullared, men det går absolut inte med tanke på att kroppen klarar inte av att köra både dit och hem och sedan gå omkring där.. skulle vilja Kolmården men det är samma där.. klarar inte av de sträckorna att gå! Så vi kommer nog spendera mycket tid vid vattnet och grillen tror jag. ;-) Sen om bebis kommer som det är beräknat så hinner vi ju med Kolmården iallafall innan de stänger, dock inte High Chaparall... barnen vill så gärna dit men det är omöjligt för mig...

Ska snart åka och hämta Kevin på lägret, ska bli spännande att höra hur han har haft det. Sen blir det att ge honom medicin och laga lite lunch innan vi ska dra på kalas. =) Har lite ont idag, frågan är om jag ska ta kryckorna med mig i em... kanske lika bra!

Veckans höjdpunkt är inte denna vecka.. vill vara på vattengympan, det är sååå skönt i vattnet men det är ju inställt denna vecka pga röd dag. Det positiva är att det är endast 4 jobbardag denna vecka. =) Jippi!!

Vaknade skapligt imorse tyckte jag men är redan supertrött.. hur ska detta gå?? hehe
Kollar barnvagn varenda dag nu, så när skattepengarna kommer så köper vi någon snygg Emmaljunga! Fick sms från kompisen oxå att det var bara att hämta bilbarnstolen, så det ska vi oxå fixa nån dag och sen är det bara skötbord kvar så kan bebis få komma! Hehe eller nää den får gärna komma tidigare men kanske inte såhär tidigt!! Hittade även det perfekta bäddsettet åt bebisen, så det måste vi inhandla oxå! Och så ska jag ta tag i lite projekt här hemma, ska slipa och måla om byrå och spjälsängen.. de ska bli vita har jag tänkt mig. =) Slipa får väll jag göra och måla ska väll älsklingen stå för, jag får ju inte måla om det inte är en speciell sorts färg.

Längtar som bara den till sommaren nu, lite värme och så. =) Har faktiskt kortbyxor på mig idag, lär märka hur mycket jag fryser sen när jag hämtat kevin. ;-) Tog på mig min älskade nya klänning men kände att nää den ska jag ha lagom till skolavslutningen. ;-)

Kram från mig!!
Anonym

Hej!

Om ni vill till kolmården så ring och prata med dom för om man har svårt att gå eller är rullstolsburen så kan man få tillstånd att köra igenom parken, parkera på vissa ställen och slippa de värsta bitarna emn ändå se de flesta djuren... Värt och ringa och kolla dock vet jag inte vart dom drar gränsen för att ha svårt att gå. Men jag håller tummarna!

Farmor

instämmer med ovan.

tessan

om vi skaffar ett till barn så ska vi dela på föräldraledigheten. tycker det bara är bra om pappan oxå är hemma med barnet, speciellt om pappan vill :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress