Sjukhusbesök x 2
Idag har dagen gått i ett, först såg jag till att Kevin kom iväg till skolan som vanligt sedan lämna Alvin på förskolan och vidare till sjukhuset för hörselkontroll på Vilde. =) Barnet skulle helst sova under kontrollen stod det på kallelsen men tror ni att min bebis sov då? Nääää! Men det gick jättebra ändå, han fick en OK stämpel! =) Låg och skrattade åt tanten under hela testet. 
 
Åkte vidare till stan där jag mötte upp Sofie och hennes lilla Wiggo! Vi pratade en massa och åt lunch på paus, där ville ju inte min lilla plutt heller sova... så han åt några gånger annars satt han och log mot allt och alla istället. Gladare unge kan man ju leta efter! =) Under tiden som vi lunchade så hade de ringt från förskolan och pratat in ett meddelande om att jag skulle ringa tillbaka, det gick ju väldigt bra då de stänger av telefonerna! Men de ringde efter en stund igen och då berättade de att Alvin hade slagit i huvudet i en stol och måste nog kollas upp på sjukan...
 
Åkte och hämtade Alvin, sen älskligen och vidare till akuten. Väl där blev vi mottagna av världens gulligaste personal! =) De kollade, tvättade rent hans sår och plåstrade om honom. Och Alvin var ju så duktig! (se bild på instagram) 
 
Åkte därifrån med en glad liten kille. =) Slängde in bilen på verkstan och sen tog vi en promenad och hämtade Kevin på skolan, väl hemma läste Kevin läxor och sen kom Frida hit!! =) Tre veckor är alldeles för lång tid, känns som en evighet ju. Hahaha men jaja vi pratade, drack kaffe och Vilde han tyckte det var skitroligt nästan hela tiden. =) 
 
När hon åkte så började jag med maten, gav bebis mat och så åt vi. Nu är älskligen på jobbet, sista natten, gu vad skönt det ska bli att ha honom hemma igen!!!! Barnen sover inför natten och jag passar på att blogga lite innan jag oxå ska nanna kudden. 
 
Idag frågade älsklingen vad jag vill ha när jag fyller år (är ju bara 1 månad kvar) och ja vad ska jag svara.. en tassimo, en dammsugare, är lite inne på att färga ögonfransarna så jag ser fräch ut utan att göra mig iordning. Jaja jag vet faktiskt inte vad jag vill ha. Jag har ju redan allt jag kan önska mig. =)
 
Nej, nu ska jag sova!
natti natti (och glöm inte att komentera!!)
Emma - Mamma till Theodor

Skönt att det inte var så illa med Alvin, krama om honom från mig! :)

jos

Ja det är inte lätt att komma på nått att önska sig när man har allt :-)
Jag filurar redan på vad jag ska önska mig när jag fyller år och hittills har jag kommit fram till att jag ska önska mig en fotokurs eller tårtdekorationskurs :-)

Skönt att allt gick bra med Alvin! Ska säga det till dom på måndag att de fick beröm :-) sånt blir man ju glad av :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress