5 i familjen
Och vi bara njuter så mycket som det går!! =) Älskar min familj och vårt lilla tillskott så himla mycket. Dagarna går så fort och det är redan 4 dagar sedan Vilde föddes!! Han är väldigt "snäll" som sover i sin vagga om nätterna och tuttar ca var 4 timme så det brukar vara ca 1-2 nattmål bara och det är helt ok! Och amningen fungerar bra nu, han äter och sedan blir han nöjd så det måste ju vara mycket näring i mjölken annars hade han ju blivit ledsen!
 
Igår var mamma och pappa här en stund, Vilde fick lite nya kläder som var så fina! Vi fikade och pratade en massa. =) Sen stack älsklingen och de stora grabbarna iväg på bio, de såg på Madagaskar 3. =) Under tiden sov Vilde framför tvn (han tycker inte om när det är tyst) och jag passade på att fixa lite grejer som har blivit liggandes. Frida kom förbi på en kaffe och vi pratade en massa. Gav Vilde mat och sen så antog jag utmaningen att laga mat med Vilde helt själv! Men det gick bra, jag brassade på en kycklinggryta medan Vilde låg på en filt på golvet med Sabaton i högtalarna! =) 
 
När bnarnen och älsklingen kom hem så åt vi och gisses vilken god gryta det blev! (Ja, ibland blir jag impad av mig själv! ;-) ). Efter maten kissade Vilde ner hela sig och skötbordet så han fick ta det första badet och det blev i handfatet! =) Han tyckte det var skönt i ca 2 min sen blev han jätteledsen! Så då fick han komma upp och mysa, fick en torr blöja och en ny pyjamas. =) Åt och sen sov större delen av kvällen. Vi andra myste i soffan med godis och bra på tvn.  
 
Idag har vi busat massor med kusinerna från Kärret! =) Vilde hade svårt att koppla av, tror det blev för mycket ljud på en och samma gång men han sover som en stock nu istället!! Fick en pipmugg som står "Lillebror" på och nappar som det står "Gullunge" på, och han tog de napparna på en gång! =) Tack snälla!! 
 
Nej, nu har jag uppdaterat här igen, som ni märker så hinner jag inte riktigt med allt längre. Allt tar så lång tid, och jag har inte bråttom att blogga så den kommer bli lidandes ett bra tag för jag vill njuta av familjen, av vår lilla Vilde och att vi är nu 5 i familjen. Är så glad över mina prinsar!! 
 
Nej, nu vakna Vilde! Och som sagt hör av er om ni vill ses, men säger vi nej så tjata inte!
Emma - Mamma till Theodor

Så fin han är lilla Vilde :) <3

lisa

Det var trevligt att ses idag barna tyckte nog oxå det var kul för på hem vägen somna alla tre så nu är det full fart igen

Farmor

Han tar nappen alla fall :))

Elin Alenteg

Stort stort grattis till er lilla Vilde!
Fantastiskt söt. Så himla mysigt med en stor familj, det vill jag oxå ha.
Tack för din kommerntar. Såg att du eventuellt ska byta lösenord snart, då vill jag gärna ha det. Jag blev så glad att jag kom ihåg det som du har nu för det va så länge sen jag va inne här. Jag läser aldrig bloggar längre, sitter ganska sällan vid datorn. Det blir mest telefonen och då blir det mest fb ;)
Ha det nu supermysigt med er nya lilla familjemedlem!
Stor kram Elin

Karin

Så söt han är :)
Härligt att läsa att ni njuter av familjelivet!
Säg till sen när du vill ha besök.
Kramar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress