Utan vatten
Imorse skulle jag ha sovmorgon, men älsklingen kom upp och sa att det inte fanns något vatten så han kunde inte ge Vilde mat... jag pallra mig upp och så åkte vi och lämnade barnen för att sen åkte och hämtade vatten hos mamma. Det är tur att vi har henne så nära! =) När vi väl var hemma igen så åt vi lite och spelade kort. Vattnet kom tillbaka runt elva tiden så jag har kunnat tvätta och diska som vanligt idag. =)
Man känner sig handikappad när det inte finns vatten, får köpa hem tetra med ersättning åt Vilde så att vi inte står där igen utan mat till honom. 
 
Igår var vi på babysim igår (jag & Vilde) och det är ju så mysigt! Det är så roligt att han tycker om sin kompis Adrian så mycket, de skrattade och klappade på varandra. Såg dock ut som Vilde ville hångla med Adrian!! hahah Vilde sov lite bättre på em, än första gången men fortfarande för lite. Var och tog en kaffe hos Frida oxå, det var väldigt trevligt! =) 
 
Hm, vet inte riktigt vad jag ska skriva mera.. har kört lchf i 3 dagar nu, eller ett mål med lite kolhydrater (igår inga alls) och jag känner att detta kommer jag klara lätt! Vet inte om jag gått ner nått men min mage mår bättre än förut och jag blir peppad av älsklingen så mycket. =) Jag har haft lite smått huvudvärk i 2 dagar nu, men inte så ont för att ge upp, men det är nog för att jag är van att äta så mycket skit. 
Ge mig gärna tips på lite frukost! Jag äter nu grekisk yoghurt, linfrön.. och visst nu kan jag äta det men det smakar fortfarande skit!!
 
Kram på er
 
 
svärmor

frukost recept:
Huvudreceptet:
*Turkisk Yoghurt
(den som är förpackat i hink, 10% fett)

*Filmjölk, tex Fjällfil som är lite fetare

*F-fil Blåbär / Hallon (Kolhydrater: 8,5g)

*Blåbär (frysta eller ej..)
*Rostade cocos-flan
*Paranötter


Gör så här
BLANDA:
* 3 delar Turkisk yoghurt
*1/2 delar Filmjölk tex Fjällfil som är lite fetare
*1/2 delar Arla F-fil Blåbär / Hallon (Kolhydrater: 8,5g)

*Blåbär (frysta eller ej)
*Rostade cocos-flan
*Paranötter

-Tips! blanda i crème fraiche för att få upp fetthalten ytterligare vid behov. Kom ihåg att fett är energi, och det är helt ok till ett frukostmål. Eenergirikt = bra start på dagen, men glöm inte proteinerna, kött & ägg, de mättar mycket med!

Du hamnar lite över 5% kolhydrater men det är bara lite... det kan det vara värt om du saknar din muslitallrik!

Frukosttips 2:
-Dessutom kan du ta en halv tallrik och kombinera med lite skinka och kokt ägg, eller makrill i tomatsås. Eller så kan du ta avokado med någon skaldjurssallad på. -Mycket gott!!

Frukosttips 3:
Eller så kan du göra en röra på 3 stora skedar med majonäs, 3 kokta ägg, fryst dill, lite vitpeppar och salt, och rökt/kokt skinka. Klipp ner det i en djup mugg eller dyl. ät med sked och njut!!!

Frukosttips 4:
Eller klassikern ägg och bacon!

Frukosttips 5:
Blanda makrill i tomatsås och keso i en djup tallrik.

Frukosttips 6:
Omelett: Blanda 1 1/2dl crème fraiche, 3 ägg, vitpeppar och salt, skinka/kassler. Smöra stekpannan och stek på låg värme så att det inte bränner fast! Fördelen med detta recept är att omeletten stelnar lättare och det blir godare!

-NJUT av en god frukost!

-Kram på er alla

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress