Min viktresa
Tog bort mitt inlägg jag gjorde igår då jag skrev om operationer, så ber alla om ursäkt!
 
Detta är min viktresa, jag är sjukt glad över hur alla lyckas gå ner i vikt hur de än har gått tillväga. Jag känner många som har gått ner i vikt, både genom dieter eller operationer och jag älskar er för att ni är ni och att ni vågade ta steget att förändra era liv. För när man väljer att gå ner i vikt (oavsett hur man gör det) så förändrar man sitt liv, eller är det bara jag som tycker det? Men jag älskar er för att ni är just ni, inte eran kropp! Jag går alltid på insidan på en person och det vet alla som känner mig, därför tog jag bort mitt förra inlägg för det blev mer en skrytinlägg och det ville jag verkligen inte! Nu ska ni få vara del av min resa.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt sätt har varit genom viktväktarna. Jag skrev in mig i juni 2013, då jag hade fått nog. Jag ville inte höra längre från läkare att jag hade BMI på över en gräns jag aldrig vill komma igen.. jag var trött på att alla sa att jag var så fin i kroppen trots 3 barn, men hallå jag hade inte gått ner ett skit! (Jo de första 10 kg rann av mig de 2 första veckorna) jag ville förändra mitt mående, jag ville känna mig "fin" , men jag ville att det skulle synas direkt ju.. vilket det inte gör. Det gör det ju inte för nån, utan att ca 0,5-1 kg i veckan är det optimala att gå ner om man lättare ska kunna behålla vikten sen. (Vad jag har hört)
 
Första veckorna gick kanon, eller rättare hela sommaren gick kanon! Jag unnade mig nått imellanåt och det tror jag är bra man gör. Under hösten började jag arbeta igen och jag gick ner massor till en början. Jag var inte van att ständigt vara i rörelse. Men jag ändrade inte det på viktväktarna utan ser det som "gratis" motion. =)
 
Vid jul hade jag gått ner 14 kg och jag var så nöjd över mig själv, julen är en högtid som är svår för mig rent sockermässig. Jag lever för mitt bakande (Ja och familjen osv) och bakar en hel del och julen bor jag nästintill i köket. Hur skulle detta gå? Jag hann inte med julen tyvärr kändes det som, jag bakade pepparkakor, saffransbullar och 3 olika sorters godis..det var det enda. Jag släppte min mur under julen och lät mig frossa, vilket jag har gjort oxå. Jag kände mig hemsk, ville inte vara med längre... ville släppa allt och bara frossa, ville inte räkna points längre. Men jag tog mig samman, för jag hade ändå gått ner så mycket så jag kunde inte bara släppa det. 
Jag har fortfarande svårt att bara låta mig unna mig en dag.. men jag kämpar. Det har varit en krockig väg under vintern, men nu tillslut stod vågen på -3 kg igår, vilket var en lycka! Jag har med andra ord gått ner 21.3 kg och jag har ca 9 kg kvar tills jag är nöjd. Men det är inte lätt alla gånger, men jag är glad över min "expert" till vän, hon vet vad hon pratar om och hon ger mig olika förslag på hur jag ska göra. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Som sagt jag vill inte såra nån med mina inlägg, ville bara skriva min viktresa och hur många personer (senast bm som jag hade under graviditeten med Vilde) sa åt mig att gå till läkaren för då kunde jag få ett "lättare" liv. De som känner mig vet att jag är sjukt rädd för operationer och efter att ha en vän som gjort operationer och fått så många komplikationer så var det inget jag ens tänkte på. Jag ville prova alla dieter som går innan jag tog sista steget att gå till läkaren, ville verkligen inte och det är nog därför och med min väns hjälp som jag står här idag. Vill inte såra, vill bara skriva utifrån mig själv. 
 
Tack alla som har/gör stöttar mig! Jag älskar er
 
Kram kram
 
mirre

du har blivit jätte smal carro och du är super fin :)

Cicci (Johannas kompis)

Oj, jag har aldrig sett dig som "tjock" men 20 kg är ju jätte mycket! Otroligt bra jobbat! Läste inte vad du skrev igår men du har all rätt att skryta hur mkt som helst!!! Önskar jag hade den självdisciplinen!!! Enligt min åsikt ser det ut som du väger alldeles lagom för att ändå vara åt det smalare hållet för tillfället! Man får inte låta kosten styra en för mkt, åt något håll, varken så man släpper allt och äter och mår dåligt, eller så man inte äter ngt och känner sig kontrollerad på det sättet.
Lycka till framöver!!
Kram

Emma - Mamma till Theodor

Hejja hejja! Du är så ofantligt duktig och man ser stor skillnad, du är fin oavsett men stöttar dig till 100%!<3 :D
Själv har jag +10kg som jag bestämt ska ta mig ner efter graviditeten, då ska de banne mig gå ;)

Anneli

Vad duktig du är/har varit gumman! Riktigt duktig fast jag tyckte du var fin förut och håller med Cicci att jag såg inte dig som tjock men det är vad man själv känner och tänker som är huvudsaken och lycka till med de sista kilona. En stor kram

Frida

Du är så duktig ♥ ♥ ja läste inte häller förra inlägget men hade velat göra det. Operation är absolut inte att ta den "lätta" vägen lika svårt som o försöka gå ner i vikt själv. Plus att det är mindre risk o råka ut för saker med att göra själv. Så igen du är såååå duktig min vän fruktansvärt bra kämpat ♥♥♥ och ja viktnedgång är en väldigt stor livsförändring oavsett op eller inte man ändrar kroppen och rutiner och man ska lära "känna" sig själv på nytt igen. Kram kram du är bäst ♥♥

Frida

Du är så duktig ♥ ♥ ja läste inte häller förra inlägget men hade velat göra det. Operation är absolut inte att ta den "lätta" vägen lika svårt som o försöka gå ner i vikt själv. Plus att det är mindre risk o råka ut för saker med att göra själv. Så igen du är såååå duktig min vän fruktansvärt bra kämpat ♥♥♥ och ja viktnedgång är en väldigt stor livsförändring oavsett op eller inte man ändrar kroppen och rutiner och man ska lära "känna" sig själv på nytt igen. Kram kram du är bäst ♥♥

Susanne

Du är jätte duktig och jag är enormt stolt över dig !
Kämpa på och du kommer att oavsett om det är jul eller inte så kommer du inte att falla i frestelsen att ha ett sådan sockerbegär. Som sagt vad så är jag enormt glad för din skull att du har hittat din väg att gå <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress