Helgen
Nu lider ännu en helg mot sitt slut... har haft en bra helg men en dag extra hade ju inte skadat! Jag har hunnit med massor som vanligt, igår var jag & Vilde på julmarknad i Lagerlunda. Det var nog den billigaste julmarknaden jag har varit på! 15 kr för en korv. Haha Det fanns en hel del men inget som föll mig i smaken, mycket godis och kaffebröd men det vill jag ju baka själv liksom.
 
Efter julmarknaden åkte vi hem, sen åkte vi vidare till mamma & pappa för att fira min pappa på hans födelsedag. Min bror kom oxå dit, alltid lika roligt att träffa min kära bror! =) Vi hade fixat en låda full med korv, snus, choklad & lotter. =) Allt som han älskar!!
 
Idag tog vi en långfrukost med kokta ägg och goda smörgåsar. Sen åkte vi en sväng på julmarknad i Hultsbruk, där var det lite roligare. Brandkåren var där så barnen fick reflexer och sen gå in i brandbilen. Jag köpte ljus & en dörrkrans. =) Svängde förbi Jula och köpte ljusstakar som vi ska ha på landet och sen vidare hem. Älsklingen åkte iväg till en polare och jag slängde ihop en saffranskaka, julpyntade då jag inte har tid i veckan och vad mysigt det blev.=) Linda & barnen kom hit på en kaffe och saffranskakan gick verkligen hem, så roligt det är att baka och det går åt direkt istället för att den står och blir torr så man får slänga den liksom. Har städat oxå och bäddat rent i de flesta sängar, håller på att tvättar nu.
 
När älsklingen kom hem så var maten nästan klar, idag blev det potatisgratäng med fläskfile i gräddsås.Vet att jag inte ska äta sånt men ibland unnar jag mig! Livet ska vara så, att kunna unna sig av det goda ibland tycker jag. Så länge jag trivs i min kropp och mår bra så mår även familjen bra.
Köpte nytt preparat för magen i fredags och gisses vilken skillnad, magen har hållt sig i schack sen dess. Så skönt när jag väl hittar nått som funkar för min problemmage.
 
Kram kram
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress